۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

برخورد دو شناور در نزدیکی سواحل انگلستان

گارد ساحلی انگلستان توانست 11 نفر از خدمۀ یک فروند شناور حمل فله موسوم به Saga Sky را پس از برخورد با یک بارج حمل صخره در رودخانۀ Varne و در نزدیکی ساحل این کشور نجات دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۴۴۴
برخورد دو شناور در نزدیکی سواحل انگلستانبه گزارش گروه بین الملل مانا، شناور حمل فله Saga Sky به طول 200 متر و با پرچم هنگ کنگ پیش از برخورد با شناور کرجی در سیستم رانش و موتور خود نقص فنی داشت به همین دلیل بدنۀ این شناور نیز در برخورد با بارج آسیب دید و آب به داخل آن نفوذ کرد.
بر اساس این گزارش، طوفان شدید از کرانۀ جنوبی انگلستان موسوم به Angus علت اصلی این حادثه اعلام شد. شناور حمل فله در حال حاضر در لنگرگاه Dungeness متوقف شده و 12 خدمۀ دیگر آن که برای کمک به حرکت دادن شناور در آن بودند در سلامت کامل به سر می برند.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به هشدار فرمانده گارد ساحلی پیش از بروز این حادثه افزود: جو نامناسب هوا در منطقۀ ساحلی حاکم بود و در خصوص بروز حادثه هشدار داده بودیم. برهمین اساس، دو هلی کوپتر نجات نیز در منطقه آماده باش بودند.
گفتنی است، بندر Dover نیز به دلیل وزش بادهای شدید با سرعت 80 مایل بر ساعت در مناطق ساحلی حرکت شناورهای مسافری را به تعویق انداخته است.
لازم به ذکر است، این حادثه اثرات زیست محیطی و آگودگی ناشی از نشت سوخت به آب را به دنبال نداشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار