۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

20 شناور ناجی برای استقرار در بنادر کشور خریداری شد

معاون مهندسی وتوسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تامین تجهیزات دریایی 20 شناور ناجی برای استقرار در بنادر کشور خریداری شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۰۲۸۹
20 شناور ناجی برای استقرار در بنادر کشور خریداری شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالدین علی آبادی صبح امروز در بازدید از بندر دیر با بیان اینکه توسعه تجهیزات دریایی در اولویت برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد اظهار داشت: شش شناوری لایروب شامل  دو فروند با ظرفیت هشت هزار متر مکعب، دو فروند چهار هزار متر مکعبی و دو دستگاه یک هزار متر مکعبی بزودی دربنادر مستقر می‌شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این هم اکنون فعالیت های روزمره عملیات لایروبی توسط سه شرکت در سه بخش کشور شامل شمال، جنوب شرق و جنوب غرب انجام می شود.
معاون مهندسی وتوسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به خرید کشتی های ناجی بیان کرد: 20 شناور ناجی خریداری شده که هم اکنون 16 فروند از این کشتی ها وارد کشور شده و چهار فروند دیگر در حال تحویل است.
علی آبادی افزود: اولین ناجی که 45 متری و بزرگترین کشتی ناجی کشور است و در آبهای آزاد و دریا کارآمد بالایی دارد، برنامه ریزی خرید آن انجام شده و با صنعت داخلی این کار فراهم می شود.
وی یادآورشد: در دولت تدبیر و امید تجهیزات دریایی و خشکی شامل چند دستگاه لایروب، قایق های جمع آوری آلودگی و لکه های دریایی و در خشکی دستگاهها و ماشین آلات تخلیه و بارگیری کانتینر، جرثقیل تخلیه و امکانات فرعی است.
وی گفت: در بخش تجهیزات دریایی با اعتبار 403میلیون دلار از کشور هند خریداری شده که آماده بارگیری است و اولین محموله آن ظرف یک ماه آینده وارد کشور می شود و به مرور زمان مابقی تجهیزات وارد کشور خواهد شد.
برچسب ها: شناور ناجی
ارسال نظرات
آخرین اخبار