۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

نفس در مناطق ساحلی خوزستان به شماره افتاد/اداره ها تعطیل شد

پدیده گرد و خاک بار دیگر مناطق ساحلی استان خوزستان را به چالش کشید و متعاقب آن ادارات دولتی و مدارس این استان را به تعطیلی کشاند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۰۰۲۱
نفس در مناطق ساحلی خوزستان به شماره افتاد/اداره ها تعطیل شد
به گزارش خبرنگار مانا، پدیده گرد وخاک که میزان آن در برخی مناطق ساحلی خوزستان همچون ماهشهر به شش برابر حد مجاز رسید فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را دچار اختلال کرد.
پدیده گرد و خاک که هر از گاهی میهمان ساکنان مناطق ساحلی خوزستان است بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی را دچار مشکل می کند و اغلب شهروندان ترجیح می دهند برای در امان ماندن از پیامدهای مخرب ریزگردها در منازل بمانند. 
استانداری خوزستان خوزستان روز چهارشنبه مدارس سراسر استان را تعطیل و ساعت کاری اداره های دولتی در این روز را ساعت 12 اعلام کرد.
مرکز بهداشت استان خوزستان از عموم شهروندان خواست از قرار گرفتن در فضای آزاد خودداری کنند و در صورت قرار گرفتن در هوای آزاد از ماسک استفاده کنند.
بدنبال تغییرات آب و هوایی در مناطق ساحلی، تردد بسیاری از شناورهای صیادی و تجاری دچار با مشکل مواجه ودر پروازهواپیماهای مسافری در فرودگاه های استان نیز اختلال ایجاد شد.
اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد پدیده ریزگردها که ناشی از برخاستن گرد و خاک از بیابان های داخلی استان است تا دو روز آینده در اغلب مناطق ساحلی استان با شدت و ضعف تداوم داشته باشد.
در دودهه اخیر پدیده گرد و خاک مشکلات زیادی در بخش های اقتصادی و اجتماعی استان خوزستان بوجود آورده است.
برچسب ها: ریزگرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار