۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

رونق طبیعت گردی تالاب های انزلی و امیرکلایه در گیلان

با شروع فصل پاییز و مهاجرت پرندگان، گردشگری در تالاب های استان به ویژه انزلی و امیرکلایه از رونق خاصی برخوردار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۷۳۱
رونق طبیعت گردی تالاب های انزلی و امیرکلایه در گیلان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: با شروع فصل پاییز و مهاجرت پرندگان، گردشگری در تالاب های استان از رونق خاصی برخوردار می شود.
رضا علیزاده بیان داشت: از سوی دفاتر خدمات مسافرتی فعال در استان برگزاری تورهای پرنده نگری در این موقع از سال از رونق بسیار خوبی برخوردار است.
وی اضافه کرد: در میان تالاب های استان گیلان، تالاب بین المللی انزلی و تالاب امیرکلایه در لاهیجان از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران برخوردار هستند.
این مقام مسئول در استان گیلان بیان داشت: همچنین تالاب استیل آستارا نیز از پتانسیل های لازم در جذب گردشگران برخوردار است که لازم است زیرساختهای بیشتری در این منطقه ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه گردشگری در تالاب امیر کلایه در مقایسه با تالاب انزلی شرایط مناسب تری را دارد، گفت: به دلیل استقرار پایگاه اداره کل حفاظت محیط زیست در مجاورت این تالاب، خدمات بیشتری از طریق این اداره کل به گردشگران و طبیعت گردان ارائه می شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد: می توان از طریق هماهنگی با پایگاه اداره محیط زیست امیرکلایه با قایق سواری و هدایت محیط بانان از قسمت های مختلف تالاب در حضور پرندگان دریایی مهاجر بازدید کرد.
به گفته علیزاده، برگزاری تورهای پرنده نگری از جذابیت بسیار زیادی برای طبیعت گردان برخوردار است که طی سالهای اخیر رونق آن نیز بیشتر شده است.
وی در ادامه به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از ابتدای پاییز در دریای خزراشاره کرد وگفت: قصد داریم از صیادی منطقه در راستای توسعه گردشگری بهره مند شویم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، خاطرنشان ساخت: می توان گردشگران علاقه مند به ماهیگیری را نیز در فصل صید پره جذب کرد. 
علیزاده با اشاره به اینکه در میان شهرستان های ساحلی استان گیلان، شهرستان های بندر انزلی، کیاشهر و آستانه اشرفیه بیشترین تعاونی های صیادی پره را دارا هستند، لذا این شهرستان ها از ظرفیت بیشتری برای بهره برداری گردشگری در زمان صید پره برخوردار هستند.
به گفته وی، می توان از مکانهای استراحت صیادان پره واقع در آبهای ساحلی در زمانی که صید غیرفعال است در راستای اقامت گردشگران نیز بهره برد.
وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه شهرستان رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و غذا اعلام شده است، بیان کرد: قصد داریم در مرکز فروش ماهی واقع در مسیر رشت- انزلی، به زودی رستوران غذاهای دریایی را راه اندازی کنیم.
برچسب ها: تالاب
ارسال نظرات
آخرین اخبار