به گزارش مانا، مهندس گرایلو در این باره گفت: تردد مستمر شناورهای بزرگ خط کشتیرانی کانتینری از بنادر مختلف کشورهای جنوب شرق آسیا به بندرامام خمینی(ره) و برخورداری از تجهیزات و ادوات آماده کار و مناسب در پایانه ی اختصاصی کانتینری این مجتمع بزرگ بندری کشور، موجب شده که این بندر به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال غربی خلیج فارس ایفای نقش کند.
وی افزود: با ورود این کشتی بزرگ به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در مهرماه سال جاری، روند فعالیت خطوط کشتیرانی کانتینری به این مجتمع بزرگ بندری شتاب می گیرد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: بخشی از محموله های تخلیه شده در این بندر به مقصد بنادر مجاور از جمله خرمشهر و بوشهر و کشور عراق ترانشیپ (حمل کشتی به کشتی) می شود.
گرایلو همچنین با اشاره به سیاست گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای بهره گیری از منابع بخش غیردولتی جهت توسعه ظرفیت های بندری، تجهیز و ارتقاء توان پایانه ی کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی و در قالب قراردادهای سرمایه گذاری بلند مدت را از جمله برنامه های در دست اقدام این اداره کل دانست.
وی ضمن اظهار امیدواری در این رابطه، گفت: در پی تمایل سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری جهت توسعه و تجهیز پایانه ی تخلیه و بارگیری کانتینری، فرصت بسیار مناسبی برای رشد و رونق دو چندان حمل و نقل کانتینری و بهره گیری کامل از ظرفیت های بالقوه ی این بندر بزرگ تجاری کشور در این زمینه فراهم شد.
یادآور می شود کشتی حامل کالای کانتینری مذکور با ۳۰۴ متر طول، ۴۱ متر عرض و آبخور ۱۵ متر از جمله شناور هایی است که علیرغم تردد کم سابقه ی اینگونه شناورهای پهن پیکر به مجتمع بندری امام خمینی(ره)، تحت شرایط ایمن و با مهارت نیروهای عملیات دریایی این بندر پهلوگیری و جداسازی شد.