۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

37 طرح گردشگری دریایی در سواحل مکران تهیه شد

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: 37 طرح گردشگری دریایی در راستای توسعه گردشگری سواحل مکران تهیه شده است که با تصویب دفتر مقام معظم رهبری به زودی اجرایی خواهند شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۵۸۵
37 طرح گردشگری دریایی در سواحل مکران تهیه شدسید کاظم خلدی نسب در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه براساس فراخوان ملی از سوی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، 37 طرح گردشگری دریایی در راستای توسعه گردشگری سواحل مکران تهیه شده است وبا تصویب دفتر مقام معظم رهبری به زودی اجرایی خواهند شد،گفت: روز گذشته نشست تخصصی هماهنگی توسعه گردشگری سواحل مکران در محل معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.                                                             
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری با اشاره به اینکه در این جلسه از شرکت مجری طرح توسعه سواحل مکران دعوت به عمل آمد تا در جریان جزئیات طرح توسعه گردشگری سواحل مکران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این جلسه از سوی استان هرمزگان، 18 پروژه گردشگری در مسیر سواحل مکران برای اجرا اعلام شد.                     
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اذعان داشت: همچنین از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان نیز 19 طرح گردشگری در مسیر سواحل مکران معرفی شد.
خلدی نسب با بیان اینکه در حال حاضر طرح های مطالعاتی این 37 طرح گردشگری در سواحل مکران توسط گروه مهندسین مشاور تهیه شده است.اظهار داشت: براساس زمان بندی تعیین شده مقرر شد تا پایان آبان ماه امسال نقشه GIS طرح های توسعه گردشگری سواحل مکران تهیه شود.
وی با اشاره به اینکه این نقشه از سوی شرکت مجری طرح توسعه گردشگری دریایی سواحل مکران تهیه خواهد شد، تاکید کرد: با تهیه نقشه GIS طرح های مذکور، عملیات مکان یابی طرح های گردشگری دریایی در سواحل مکران نیز انجام خواهد شد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، خاطرنشان کرد: پس از انجام اقدامات مذکور، طرح نهایی توسعه گردشگری سواحل مکران جهت تصویب نهایی به دفتر مقام معظم رهبری و هیات دولت ارسال خواهد شد.
خلدی نسب در ادامه گفته های خود درباره طرح توسعه گردشگری سواحل مکران بیان داشت: پس از تصویب نهایی طرح از سوی دفتر مقام معظم رهبری و سپس هیات دولت، شاهد اجرایی شدن این طرح های گردشگری در سواحل مکران خواهیم بود.
خلدی نسب بر ضرورت توجه ویژه به توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در نوار ساحلی مکران اظهار داشت: بخش عمده ای از این 37 طرح گردشگری شامل ساخت دهکده های ساحلی و مجتمع های تفریحی در نوار ساحلی مکران است.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: همچنین ساخت سفره خانه های سنتی با محوریت ارائه غذاهای دریایی نیز در طرح توسعه گردشگری سواحل مکران لحاظ شده است که تحقق آن می تواند از جذابیت بالایی برای گردشگران برخوردار باشد.
وی یادآور شد: همچنین توسعه گردشگری دریایی در سواحل مکران می تواند حامی بسیار خوبی برای توسعه گردشگری حلال در کشور باشد.
به گفته وی، در مباحث مرتبط با گردشگری دریایی، ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه بهره مندی از گردشگری حلال و جذب گردشگران مسلمان وجود دارد که می توانیم در راستای توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری کشور از آن بهره مند شویم.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: امید است طرح توسعه گردشگری دریایی در سواحل مکران تا پایان برنامه ششم توسعه از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار شود.
برچسب ها: مکران گردشگری
ارسال نظرات
آخرین اخبار