۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
در بندر خرمشهر:

شناور مسافری 403 نفره به بهره برداری رسید

روز گذشته یک فروند شناور مسافربری با ظرفیت 403 نفر در مسیر خرمشهر ـ عراق مورد بهره برداری قرار گرفت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۴۷۹
شناور مسافری 403 نفره به بهره برداری رسیدمعاون دریایی و بندری بندرخرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: روز گذشته یک فروند شناور مسافربری با ظرفیت 403 نفر در مسیر خرمشهر ـ عراق مورد بهره برداری قرار گرفت.
احمد شهریاری افزود: این شناور مسافربری ظرف چند روز آینده فعالیت خود را در مسیر خرمشهر ـ عراق آغاز خواهد کرد.
به گفته وی، با فعالیت این شناور مسافربری جدید، بدون شک ظرفیت تردد های دریایی در بندر خرمشهر افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول در بندر خرمشهر در ادامه گفته های خود در خصوص میزان تردد مسافران از بندرخرمشهر به کشور عراق در دهه اول محرم گفت: معمولاً اوج سفرهای دریایی از طریق بندر خرمشهر به عتبات عالیات در کشور عراق در ایام اربعین صورت می گیرد.
شهریاری با اشاره به اینکه در حال حاضر سفرهای عادی و به صورت برنامه ریزی از سوی شرکت های مسافربری دریایی در بندر خرمشهر انجام می پذیرد، خاطر نشان کرد: شناوری که روز گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت در ایام دهه محرم آماده خدمات رسانی به زوار خواهد بود.
معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر اذعان داشت: در ایام دهه محرم سه شناور با ظرفیت های 403، 235 و 71 نفر و مجموع 709 نفر ظرفیت، آماده سرویس دهی به زوار خواهند بود.
شهریاری با تاکید بر اینکه کشتی برلیان متعلق به کشتیرانی والفجر و یک فروند کشتی به نام ایران زمین در کنار کشتی 403 نفره در مسیر خرمشهر – عراق تردد خواهند کرد،اظهار کرد: کشتی برلیان 235 نفر و ایران زمین 71 نفر ظرفیت دارند که علاوه بر مسیر خرمشهر- عراق در مسیر خرمشهر – کویت تردد دارند. 
به گفته این مقام مسئول در بندر خرمشهر این شناورهای مسافربری از پایانه بین‎المللی مسافری خلیج‎فارس عملیات جابه‎جایی مسافران را به دو کشور عراق و کویت انجام می‎دهند.
این مقام مسئول در بندر خرمشهر در خصوص تعداد سفرهای هر شناور در مسیر خرمشهر – عراق طی ایام محرم بیان داشت: پیش بینی می شود بر اساس برنامه سفر تعیین شده از سوی شرکتهای بخش خصوصی، روزانه دو الی سه نوبت شناورها قابلیت و آمادگی تردد به کشور عراق را در این ایام داشته باشند.
شهریاری خاطرنشان ساخت: میزان تردد مسافران از مقصد بندر خرمشهر به کشور عراق در حال حاضر عادی است اما پیش بینی می شود در صورت مهیا شدن شرایط ،امسال افزایش قابل ملاحظه ای در جابجایی مسافران در بندر خرمشهر به وجود آید.
وی اظهار داشت: برای ترددهای دریایی در ایام اربعین، تدراک های لازم جهت سرویس دهی مناسب به زوار انجام خواهد شد و تعداد سفرهای دریایی در آن ایام افزایش بیشتری خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار