۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

انتقاد از ورود پساب های صنعتی به کارون و تالاب شادگان

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی از ورود پساب های صنعتی بخصوص زهاب نیشکر به رودخانه کارون و تالاب بین المللی شادگان بشدت انتقاد کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۴۲۹
انتقاد از ورود پساب های صنعتی به کارون و تالاب شادگان
به گزارش خبرنگار مانا حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در نشست نمایندگان خوزستان با اشاره به صدمات زیست محیطی صنایع استان  به کارون و تالاب شادگان گفت: ورود پساب های خطرناک به تالاب شادگان و رودخانه کارون سبب ایجاد مشکلات فراوانی شده و حیات وحش و آبزیان را با خطرات جدی روبرو کرده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدام چندانی برای جلوگیری از پساب های صنعتی به این دو پهنه آبی کشور انجام نشده است افزود: پساب های صنعتی باعث شور شدن اراضی اطراف کارون و تالاب شادگان شده و درنهایت معیشت و اشتغال مردم را با چالش هایی مواجه کرده و باید هرچه سریع تر از ورود پساب های صنعتی و کشاورزی جلوگیری کرد.
نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخگوی صدمات زیست محیطی به تالاب شادگان و کارون باشد اظهار کرد: باید طرح جامع حفاظت از این دو پهنه بزرگ ملی تهیه شود تا جلوی دست اندازی به آنان گرفته شود.
وی به روند آلودگی های زیست محیطی و خشک شدن بخش مهمی از تالاب هورالعظیم در غرب استان نیز اشاره کرد و گفت: با وجود اینگه بارندگی های مناسب تا حدود از نگرانی ها کاسته است اما هنوز مشکلات زیست محیطی این تالاب هنوز حل نشده است.
ناصری نژاد همچنین به پدیده گردو غبار در استان خوزستان و متعاقب آن آلودگی های زیست محیطی برای ساکنان این استان بخصوص مناطق ساحلی اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست عملا برای مهار این ریزدگردها اقدامی انجام نداده است.
وی ادامه داد: مردم استان خوزستان بیش از یک دهه است از آلودگی های زیست محیطی ناشی از گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی(عراق) رنج می برند ونباید دست روی دست گذاشت تا مردم بیش از این آسیب ببینند.
در سال های اخیر بروز پدیده گرد و خاک آسیب ها و خسارات زیادی به بخش های اقتصادی، محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان وارد کرده است.
برچسب ها: آلودگی خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار