شاخصهای اصلی اجاره کشتی در بورس بالتیک که نرخ کشتیهای حمل محمولات فله خشک را رصد می کند، در روز سه شنبه، 04 اکتبر، با اندکی کاهش نرخ در بازار کشتیهای کیپ سایز، پانامکس و هندی سایز و ثابت ماندن نرخ در بازار کشتیهای سوپرامکس روبرو بود و در مجموع، شاخص کل BDI کاهش داشت.
شاخص کل BDI که فاکتور میانگین درآمدهای روزانه کشتیهای کیپ سایز، پانامکس، سوپرامکس و هندی سایز است در روز سه شنبه نسبت به روز گذشته، با 4 واحد کاهش به 860 واحد رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای کیپ سایز، با 1 واحد کاهش به 1970 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای کیپ سایز که نوعاً اقدام به حمل 150000 تن سنگ آهن و یا ذغال سنگ می کند با 45 دلار کاهش به روزانه 12380 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای پانامکس با 8 واحد کاهش به 705 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای پانامکس که معمولاً ذغال سنگ و یا غلات با تناژ 60000 تا 70000 تن حمل می¬نمایند با 68 دلار کاهش به روزانه 5647 دلار رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای سوپرامکس با 5 دلار افزایش به روزانه 7121 دلار رسید هرچند شاخص بالتیک این کشتیها تغییری نشان نداد.
شاخص بالتیک کشتیهای هندی سایز نیز با 2 واحد کاهش به 417 واحد رسید.