۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

توان عملیاتی کانتینر در بنادر هند افزایش یافت

اتحادیۀ بنادر هند از رشد 4.3 درصدیِ توان عملیاتی کانتینر در بنادر بزرگ این کشور در بازۀ زمانی آوریل- آگوست سال جاری میلادی و رسیدن به حجم سه میلیون و 600 هزار TEU در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۱۵۵
توان عملیاتی کانتینر در بنادر هند افزایش یافتبه گزارش گروه بین الملل مانا و آمار منتشر شده از سوی اتحادیۀ بنادر هند، توان عملیاتیِ کانتینر در بنادر کلکته، Paradip، Visakhapatnam،Kamarajar ،Chennai ، VO Chidambaranar، Cochin، New Mangalore،Mormugao ، Mumbai،JNPT و Kandla از ماه آوریل تا آگوست سال 2016 میلادی در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 4.3 درصدی  بود.
بر اساس این گزارش، دو بندر برتر کشور هند JNPT و Chennai در بازۀ زمانی آوریل- آگوست  به ترتیب جابه جایی یک میلیون و 900 هزار و 362 هزار TEU کانتینر را ثبت کردند. این ارقام در سال گذشتۀ میلادی برای بندر JNPT یک میلیون و 870 هزار TEU و برای بندر Chennai 669 هزار TEU گزارش شد.
این گزارش ادامه داد: هند در سال های اخیر به یکی از مراکز اصلی در رشد تجارت کانتینری و بازار واردات/ صادرات تبدیل شد. این درحالیست که میزان ترافیک کانتینری بنادر آن در سال جاری میلادی نیز دو برابر شده است.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی بزرگترین خط حمل و نقل کانتینری دنیا، خط کشتیرانی مرسک دانمارک، حجم تجارت خارجی هند در نیمۀ نخست سال 2016 میلادی 11 درصد افزایش داشته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته رشد آن تنها شش درصد ثبت شده بود.
گفتنی است، وزارت حمل و نقل هند با پرداخت کمک هزینۀ مالی درصدد توسعۀ عملکرد بنادر خود است. بر همین اساس، برای ساخت لنگرگاه و با هدف افزایش میزان جابه جایی کانتینری 370 میلیون روپیه، ارتقا سطح ایمنیِ کارگران در یاردهای بازیافت کشتی 150 میلیون روپیه، توسعۀ شیلات و شناورهای RO-RO یک میلیارد و 170 میلیون روپیه، ساخت جاده و ساخت یارد کشتی سازی در Alnag 350 میلیون روپیه و در نهایت برای ارائۀ خدمات مسکن و بیمارستان برای کارگران دو میلیارد روپیه  اختصاص می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار