به گزارش گروه بین الملل مانا،سیترید نوشت:اینکه کشتی های کانتینری با قدمت کمتراز ده سال در حال اوراق شدن هستند یک واقعیت تکان دهنده ای به شمار می آید.
بر اساس این گزارش،در هفته گذشته،یک فروند کشتی ساخت سال 2006 با ظرفیت 4.546 TEUجهت اوراق فروخته شد.
یکی از تحلیلگران در این باره گفت:درماه های آینده انتظار میرود که شاهد اوراق سازی کشتی های کانتینری بیشتری باشیم و این مسئله فشار بیشتری را بر روی قیمت ها وارد می کند.
ناگفته نماند،عرضه بیش از تقاضا منجر به بیکاری 100 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت های سه هزار تا پنج هزار TEUشده است که به عبارتی 14 درصد از کل ناوگان دنیا را تشکیل می دهند.
از سوی دیگر،در بخش فله خشک،119 فروندcapesize و 60 فروند VLOC با قدمت بیش از 15 سال برای اوراق سازی آماده هستند.
شایان ذکراست: در سال جاری میلادی تاکنون در حدود 70 فروندcapesize اوراق شده است و مالکان انتظاردارند این رقم به 100 تا 125 فروند تا پایان سال جاری برسد.