۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

حادثه مرگبار واژگونی قایق حامل مهاجران تکرار شد

روز گذشته یک قایق حاملِ حدود 600 نفر مهاجر در نزدیکی ساحل مصر که قصد سفر به اروپا را داشت، واژگون شد و دستکم 43 کشته بر جای گذاشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۰۶۴
حادثه مرگبار واژگونی قایق حامل مهاجران تکرار شدبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، این قایق در نزدیکی ساحل شهر «برج رشید» واقع در استان بحیره در شمال مصر غرق شد. مقامات محلی 43 جسد را در حالی از آب بیرون کشیدند که در بین جنازه های شناسایی شده 20 مرد، 10 زن و یک کودک به چشم می خورد.
بر اساس این گزارش، امدادگران تاکنون توانسته اند 154 نفر را نجات دهند و این بدان معناست که هنوز 400 نفر دیگر مفقود هستند. مقامات مصری همچنین از حضور مهاجران مصری، سوری و آفریقایی در این قایق خبر دادند.
بر همین اساس، یک مقام رسمی امنیتی در گفتگو با رویترز گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که قایق بیش از ظرفیت خود مسافر داشته و واژگونی آن موجب غرق مسافرین شده است.
نخست وزیر مصر، شریف اسماعیل، ضمن اشاره به عملیات تجسس از سوی مقاماتِ مسئول گفت: تمام کسانی که مقصر وقوع این حادثۀ مرگبار بوده باید به دادگاه کشانده شوند.
این گزارش افزود: مقصد نهایی قایق حامل مهاجران هنوز به طور دقیق مشخص نیست. با این‌حال، گفته می‌شود ایتالیا میزبان این قایق بوده است.
رویترز در ادامه نوشت: تعداد قربانیان مهاجرانی که قصد دارند از سواحل آفریقا به ایتالیا برسند هر روز افزون می شود. در بازۀ زمانیِ ژانویه- ژوئن سال جاری میلادی بیش از 2800 نفر جان خود را در این منطقه از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته و ثبت تعداد 1838 مرگ، افزایش زیادی را نشان می دهد.
بر همین اساس، رهبران جهان از جمله رئیس جمهوری مصر با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گردهم آمدند و پیرامون موضوع بحرانِ مهاجرت گفتگو کردند.
گفتنی است در این حادثۀ مرگبار، مادری که دختر 16 ساله اش دیروز و با هدف زندگی بهتر روستای محل سکونتش را ترک کرده بود امروز منتظر تحویل گرفتن جنازۀ اوست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار