۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
آغاز ورود موج گردشگران به سواحل مازندران؛

گردشگران از کمپ زدن در سواحل مازندران اجتناب کنند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ضمن اعلام آغاز ورود موج گردشگران به سواحل استان از آمادگی کامل تمام دستگاه های مربوطه استان برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۷۵۸
گردشگران از کمپ زدن در سواحل مازندران اجتناب کنند
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ورود تعداد زیادی گردشگر به نوار ساحلی استان مازندران آغاز شده است.                                                                                          
دلاور بزرگ نیا افزود: در روزهای گذشته جلسات متعددی در استان جهت آمادگی بخش های مختلف جهت خدمات رسانی به گردشگران تشکیل شده است.
وی اذعان داشت: بنا به اعلام هواشناسی باد و طوفان و بارندگی طی روزهای آینده در استان مازندران حکمفرما خواهد بود.               
این مقام مسئول در استان مازندران گفت: بنابراین گردشگران باید از شنا کردن در دریا در روزهای طوفانی به شدت اجتناب کنند.                      
وی خاطرنشان ساخت: همچنین بارندگی و وزش باد، شرایط مناسبی را برای کمپ زدن خصوصا در سواحل فراهم نمی کند و گردشگران نباید برای اقامت از کمپینگ استفاده کنند چرا که در شرایطی که حتی بارندگی نباشد بنا به اعلام هواشناسی باد شدید و طوفان خواهیم داشت.
بزرگ نیا عنوان کرد: بنابراین گردشگران باید قبل از سفر به استان مازندران نسبت به در نظر گرفتن و یا رزرواسیون مکان اقامتی خود اقدام کنند تا در سفر به استان دچار مشکل اقامت نشوند.                                                                                                        
وی با اشاره به اینکه ورود موج عظیم گردشگران به مازندران تا پایان شهریور ماه و قبل از شروع سال تحصیلی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تعطیلات عید قربان و عید غدیر نیز شرایط را برای حضور بیشتر مسافران به نوار ساحلی شمال کشور، پررنگ تر کرده است.              
این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه بیان داشت: ارائه خدمات به گردشگران در این بازه زمانی از شرایط نوروز به مراتب راحت تر است، چرا که زمان تعطیلات ببیشتر است و همین امر باعث کاهش فشار جمعیت می شود.               
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود در 10 روز آخر شهریور ماه شاهد اقامت شبانه 800 هزار نفر به صورت روزانه در شهرستان های مختلف استان مازندران به ویژه شهرستان های ساحلی باشیم.                                                                                
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته آمادگی ارائه خدمات مناسب به گردشگران در زمینه های مختلف از جمله اقامتی، پذیرایی و تفریحی در استان مازندران با مساعدت تمام بخش های مربوطه وجود دارد.
وی با اشاره به سیل اخیر مازندران و وارد شدن خسارات فراوان به برخی تاسیسات و زیرساختهای گردشگری، اذعان داشت: ستاد بحران استان مازندران با همکاری فرمانداری ها موفق شدند به سرعت خسارات وارد را جبران کنند تا مشکلی برای حضور گردشگران در استان به وجود نیاید.
بزرگ نیا همچنین به فعالیت طرح های ساماندهی دریا در شهرستان های ساحلی استان مازندران اشاره کرد و گفت: این طرح ها با تمام قوا در روزهای پایانی شهریور ماه به گردشگران خدمات رسانی می کنند.                                                                                       
وی به برگزاری جلسه اضطراری ساماندهی طرح های دریای مازندران اشاره کرد و گفت: در این جلسه تمام موانع و مشکلات ارائه خدمات مناسب در طرح های ساماندهی بررسی و مقرر شد تا با همکاری تمام دستگاه ها شرایط مناسب برای ارائه بهترین خدمات در سواحل مازندران فراهم شود.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، این امکان برای گردشگران فراهم است تا بتوانند از 100 طرح ساماندهی دریای فعال در سواحل استان مازندران بهره مند شوند.
برچسب ها: سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار