به گزارش گروه بین الملل مانا کاهش چشمگیر نرخ کرایه حمل در بازار کشتیرانی کانتینری، یکی از محرک های اصلی برای ضرر مالی 720 میلیون دلاری کشتیرانی کاسکوی در شش ماه نخست سال جاری میلادی به شمار می آید.
این گزارش ادامه داد: علیرغم افزایش ناچیز در ظرفیت کانتینرها در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، هیچ گونه بهبود چشم گیری در ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا تاکنون دیده نشده است.
قابل توجه است نرخ کرایه حمل مسیرهای اصلی بین آمریکا و اروپا با کاهش 40 درصدی روبه رو بوده است و در مسیرهای بین آسیا و اروپا به 50دلار برای هر TEUرسید.
در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی، ناوگان کاسکوی چین با 304 کشتی و ظرفیت کامل 1.61میلیون TEU روند افزایشی 83.3 درصدی را به نمایش گذاشت.
در پایان شش ماه نخست سال جاری، کاسکوی چین تعداد 171 پهلوگیری در مناطق ساحلی در چین و چندین بندر مهم در سرتاسر جهان را تجربه کرد، از مجموع پهلوگیری ها، 149 پهلوگیری برای کشتی های کانتینری و 22 پهلوگیری برای کارگوهای فله خشک بود.
یکی از تحلیلگران با اشاره به چالشی بودن وضعیت بازار،گفت: با نگاهی به آینده، پیش بینی می شود که در شش ماه دوم سال جاری میلادی نرخ رشد ظرفیت ناوگان کانتینری جهان با روند نزولی همراه باشد، علاوه بر این، صنعت کشتیرانی کانتینری با مشکل ظرفیت مازاد هم چنان دست به گریبان خواهد بود.