۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

امکان افزایش اعتبار برای ساخت بندر چمخاله

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان تقسیم بار در استان گیلان براساس نوع ماموریت، مقدار تناژ بارگیری شده و نوع فعالیت تعریف خواهد شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۸۴۹۳
امکان افزایش اعتبار برای ساخت بندر چمخاله
اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مانا درباره پیشرفت چمخاله گفت: بندر چمخاله پیشرفت فیزیکی صد درصدی ندارد اما بخش های از دو سوی شرق و غرب با پیشرفت روبه رو است.
وی افزود: تجربه نشان داده است که اگر پروژه ها نیمه تمام رها شود یقینا نمی تواند به نتیجه برسد و با گذشت زمان دستخوش مسایل بعدی می شود و به اهداف اصلی دست نمی یابد.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبلغ سرمایه گذاری در بندرچمخاله خاطر نشان کرد: با توجه به تاخیری که درساخت بندر چمخاله رخ داده است ممکن است مبلغ سرمایه گذاری افزایش یابد اما این افزایش بستگی به میزان تخصیص اعتبار دارد، اگراعتبارات بطورکامل تخصیص یابد احتمالا مبلغ سرمایه گذاری افزایش چشمگیری خواهد یافت. 
عباسی در این باره ادامه داد: همچنین این افزایش مبلغ سرمایه گذاری بستگی به تزریق اعتبار از سوی وزیر راه و شهر سازی و همچنین الویت این بندر در حل مسائل شرق استان گیلان دارد. 
وی با اشاره به عدم زیر ساختهای حمل و نقل زمینی در این بندر تصریح کرد: باتوجه به اینکه حمل و نقل دریایی مهیا است اما زیر ساختهای حمل و نقل زمینی بطور کامل فراهم نشده است و نیاز به پل ارتباطی بین رودسرـ چمخاله دارد و همچنین باید ایجاد راه ارتباطی حسن رود ـ چمخاله همزمان با ساخت بندرچمخاله سرعت پیدا کند تا توازنی درمنطقه ایجاد شود .
نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به تقسیم بار در بنادر استان گیلان اظهار کرد: میزان تقسیم بار براساس نوع ماموریت، مقدار تناژ بارگیری شده و نوع فعالیت تعریف خواهد شد لذا با توجه به فاصله آستارا ـ انزلی، چمخاله ـ انزلی و چمخاله ـ امیرآباد ساخت بندر چمخاله می تواند سبب توازن حمل و نقل و بارگیری کالاهای صادراتی و وارداتی شود و حلقه های بندری را به هم متصل کند واین موضوع نه تنها به نفع استان بلکه به نفع کشور نیزاست.
برچسب ها: چمخاله
ارسال نظرات
آخرین اخبار