۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

ناجیان غریق؛ عاملان اصلی کاهش غرق شدگی در مازندران

بهره گیری ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از ناجیان غریق هلال احمر عامل اصلی کاهش غرق شدگان در تابستان امسال محسوب می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۳۷۷
ناجیان غریق؛ عاملان اصلی کاهش غرق شدگی در مازندران
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: گردشگری در تابستان امسال از رونق بسیار خوبی برخوردار است به ویژه در سه روز آخر هفته، شاهد ترافیک سنگین در جاده های منتهی به شهرستان های ساحلی در استان هستیم.
دلاور بزرگ نیا افزود: هم اکنون شهرستان های ساحلی و شهرک های خصوصی ساحلی دراستان مازندران مملو از گردشگر هستند.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان های مختلف استان نیز باعث افزایش جذابیت های گردشگری شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: همچنین برگزاری جشنواره مجسمه های شنی و بادبادک ها و .. در محل طرحهای ساماندهی دریا نیز بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده است.                                                                                   
بزرگ نیا اظهار کرد: امسال طرح های ساماندهی در استان مازندران با ارتقای کیفیت در خدمات رسانی موفق شده اند، رضایت بیش از پیش مسافران را جلب کنند.                                                                               
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به کاهش چشمگیر آمار غرق شدگان در آبهای مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.                                                            
وی دلیل این امر را استفاده ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از ناجیان هلال احمر عنوان کرد و گفت: این امر باعث شد تا با افزایش ناجیان غریق در مناطق ممنوعه و تذکر و هدایت گردشگران برای شنا نکردن در این مناطق شاهد کاهش آمار غرق شدگی باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان تابستان امسال نیز شاهد تداوم روند کاهش غرق شدگی در آبهای مازندران در مقایسه با سال گذشته باشیم.
بزرگ نیا در خصوص اسکان گردشگران در مازندران گفت: معمولاً استان مازندران یکی از مکان های اصلی سفر برای تمام ایرانیان محسوب می شود، لذا در تمام تعطیلات شاهد حضور گردشگران از سراسر کشور در سواحل مازندران هستیم.
این مقام مسئول در استان مازندران خاطرنشان کرد: بنابراین ظرفیت تمام فضاهای اقامتی استان در شش ماهه نخست سال ملمو از گردشگر است اما با این وجود سعی می کنیم شرایطی فراهم شود تا اسکان تمام گردشگران به بهترین نحو ممکن انجام شود.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، نظارت بر عملکرد تمام واحدهای اقامتی و پذیرایی استان مازندران به صورت کامل صورت می گیرد.                                          
وی بیان کرد: از دو سال پیش تا کنون نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی استان مازندران به صورت اکیپی با حضور همزمان نماینده اداره صنعت، معدن، تجار، نماینده اداره بهداشت، نماینده نیروی انتظامی و نماینده اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: بازرسی به صورت اکیپی از واحدهای اقامتی و پذیرایی تاثیر بسیار بیشتری بر رعایت اصول تعیین شده برای این واحدها از سوی اداره کنندگان آن مکان دارد.                                                                   
این مقام مسئول در استان مازندران یادآور شد: همواره شاهد فعالیت تعداد زیادی واحد گردشگری غیر مجاز با فعالیت های متنوع در نقاط مختلف استان مازندران هستیم که به دلیل گستردگی شناسایی و برخورد با آنها آنگونه که شایسته است انجام نمی شود اما همواره نهایت تلاش خود را برای برخورد و پلمپ کردن واحدهای خدماتی غیر مجاز با همکاری تمام ارگان های مربوطه در استان انجام می دهیم.
وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با همکاری تمام اعضای ستاد تسهیلات سفرهای استان، خدمات مناسب را تا پایان تعطیلات تابستانی به گردشگران ارائه دهیم.
برچسب ها: ناجی غریق
ارسال نظرات
آخرین اخبار