۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

افتتاح پروژه های بنادر گیلان به ارزش 100 میلیارد تومان

با آغاز هفته دولت، پروژه های بنادر انزلی و آستارا در مجموع به ارزش 100 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۳۶۲
افتتاح پروژه های بنادر گیلان به ارزش 100 میلیارد تومان
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، چهار پروژه در بندر انزلی به بهره برداری خواهد رسید.                                                                                           
حسین چراغی بیان کرد: براین اساس یک پست اسکله به طول 170 متر با آبخور 9 متر برای پهلوگیری کشتی هایی به ظرفیت 12 هزار تن در بندر انزلی به بهره برداری خواهد رسید.                                                                               
وی اذعان داشت: این اسکله یکی از پنج پست اسکله ای محسوب می شود که در طرح توسعه بندر انزلی لحاظ شده است که امیدواریم به تدریج شاهد چهار پست اسکله دیگر نیز باشیم.                                                                   
وی با اشاره به اینکه این اسکله در بندر انزلی با استفاده از جدیدترین روش های روز دنیا ساخته شده است، افزود: اعتبارات لازم جهت ساخت آن از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است.                                                            
این مقام مسئول در استان گیلان تاکید کرد: از آنجا که الگوی فعالیت بنادر کشور به سمت حمل و نقل کالاهای حجیم برنامه ریزی شده است، لذا ساخت اسکله های با آبخور بیش از 10 متر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.               
وی اذعان داشت: ساخت چنین اسکله هایی، امکان پهلوگیری کشتی های 12 هزار تنی را در بنادر شمالی کشور فراهم خواهد کرد و به این ترتیب سیاست سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر حمل و نقل کالاهای حجیم در بنادر تحقق خواهد یافت.                           
چراغی در ادامه از افتتاح پروژه ساخت سیلوی نگهداری غلات با ظرفیت 15 هزار تن با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر انزلی همزمان با هدفه دولت خبر داد و گفت: با ساخت این سیلو در اراضی پشتیبانی بندر انزلی شاهد افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر خواهیم بود.
وی بیان داشت: افتتاح دو باب انبار هر یک به وسعت پنج هزار متر مربع در مجموع 10 هزار متر مربع نیز با سرمایه گذار بخش خصوصی در بندر انزلی در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: پروژه روسازی و تسطیح محوطه های نگهداری کالاهای تجاری نیز در بندر انزلی در همین ایام به بهره برداری خواهد رسید.                                        
وی در ادامه به افتتاح سه پروژه در بندر آستارا همزمان با بزرگداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها، افتتاح اسکله جدید این بندر به طول 75 متر است.                                            
به گفته چراغی با افتتاح این اسکله جدید تعداد اسکله های بندر آستارا به دو پست و مجموع طول 205 خواهد رسید.
این مقام مسئول در استان گیلان اذعان داشت: ساخت این اسکله جدید در بندر آستارا امکان پهلوگیری دو یا سه کشتی بزرگ را به صورت همزمان فراهم می کند.                                      
وی همچنین از افتتاح سایت اسناد اداری گمرک این بندر در هفته دولت خبر داد و گفت: به این ترتیب مقدمات اجرایی شدن تبدیل بندر آستارا به منطقه ویژه اقتصادی تسهیل خواهد شد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین گفت: افتتاح دو باب انبار نگهداری غلات هر کدام به وسعت سه هزار مترمربع و در مجموع شش هزار متر مربع در بندر آستار در ایام مذکور به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، پروژه های مذکور در بنادر انزلی و آستارا با مجموع اعتبارات 100 میلیارد تومان هزینه شده توسط بخش خصوصی و دولتی به بهره برداری می رسند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار