۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

کشتی های کروز در قبضه کشتی سازان اروپا

گروه تحقیقی کلارکسونز انگلیس اعلام کرد: در سالهای اخیر، سفارشات جدید برای کشتی های کروز و سرمایه گذاری در این بخش رونق چشم گیری پیدا کرده است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۲۷۹
کشتی های کروز در قبضه کشتی سازان اروپا
به گزارش گروه بین الملل مانا، در گزارش گروه تحقیقی کلارکسونز انگلیس آمده است:علیرغم اینکه یاردهای کشتی سازی دنیا شرایط نامطلوبی را تجربه می کنند، در سال های اخیر سفارشات جدید برای کشتی های کروز به ویژه در یاردهای کشتی سازی اروپایی رونق چشم گیری پیدا کرده است.
این گزارش ادامه داد: خطوط کشتی های کروز در حال گسترش ناوگانشان به بازارهای جدید مثل چین نیزهستند، اما درعین حال یاردهای کشتی سازی اروپایی بازار ساخت کشتی های کروز را قبضه کرده اند، به طوری که از مجموع 15 یارد کشتی سازی که سفارش ساخت کشتی های کروز را گرفته اند فقط دو یارد کشتی سازی Mitsubishi HI وUS yard Nichols Bros ژاپنی و13 یارد دیگر اروپایی هستند.
از لحاظ ظرفیت، یاردهای اروپایی 98 درصد از سفارشات کشتی های کروزهای در دنیا (54 کشتی کروزبا ظرفیت 143.722 مسافر) را به خود اختصاص داده اند.
در مجموع، بخش سرمایه گذاری کشتی های کروز 49 درصد از قراردادهای سرمایه گذاری در صنعت کشتیرانی جهان را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس این گزارش، در سال های اخیرمالکان کشتی به سوی سفارش کشتی های کروزمتمایل شده اند و بیش از نیمی از سفارشات در سال 2016 با ظرفیت بین سه هزار تا پنج هزار مسافر داده شده اند. 
قابل توجه است که میانگین ظرفیت کشتی های کروز سفارش داده از سال 2014 تاکنون در مقایسه با کشتی های کروز سفارش شده در فواصل سالهای 1996 تا 2000 تقریبا به دو برابر افزایش یافته است.
ناگفته نماند، در هفت ماه نخست سال جاری میلادی قرارداد ساخت 17 فروند کشتی کروز با ظرفیت 45.420 مسافر گزارش شده است  که در مقایسه با 16 کشتی کروز سفارش داده شده مدت مشابه سال گذشته روند صعودی را به نمایش می گذارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار