۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
از ابتدای سال جاری محقق شد:

کشف و ضبط 300 میلیارد ریال کالای قاچاق در خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: در سال جاری حدود 300 میلیارد تومان کالای قاچاق در مبادی خروجی و ورودی و مناطق ساحلی استان کشف و ضبط شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۲۳۶
کشف و ضبط 300 میلیارد ریال کالای قاچاق در خوزستان
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه این میزان کشف کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر افزایش نشان می دهد افزود: بیشتر کالاهای قاچاق مکشوفه و ضبط شده شامل وسایل خانگی و برودتی ، وسایل تصویری، برنج ، چای و سوخت بوده است.
وی گفت: بیشتر کالاهای قاچاق از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده و قراربود بعضا از مجاری قانونی از جمله گمرک وارد کشور شد.
سردار نظرپور با بیان اینکه کالاها تحویل گمرک خوزستان شده است افزود: در این ارتباط دهها متهم به قاچاق کالا به مراجع قضایی منطقه معرفی شده اند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با بیان اینکه کالای قاچاق دقیقا تولید و اقتصاد ملی را هدف قرار داده است افزود: روند ورود کالای قاچاق در کشور به گونه ای است که اشتغال جوانان ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است به همین دلیل مبارزه با ورود کالای قاچاق تصمیم نظام و دولت است. 
وی همگرایی دستگاههای مرتبط با پدیده قاچاق از جمله دریابانی ، گمرک ، شیلات و قوه قضائیه در ریشه کنی قاچاق کالا را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مبارزه بدون ملاحظه با قاچاق کالا ، دریابانی خوزستان بر اساس وظیفه ذاتی خود همچنان در صف اول مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور است.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به تجهیز دریابانی به وسایل پیشرفته و روز اظهار داشت: ماموران دریابانی به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی در آبهای جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس به منظور مبارزه با پدیده قاچاق هستند و بر اساس آمار به توفیق های بسیار خوبی دست یافته اند.
سردار نظرپور با بیان اینکه سواحل طولانی استان خوزستان و اینکه قاچاقچیان همه تلاش خود را برای عبور کالای قاچاق از مرزهای آبی می کنند افزود: امسال قاچاقچیان موفقیت بسیار کمی در قاچاق کالا به مناطق ساحلی خوزستان داشته اند.
استان خوزستان 500کیلومتر ساحل دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار