۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

پایانه کانتینری جزیره نگین بوشهر اجرا می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پایانه کانتینری جزیره نگین بوشهر با 340 میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا می‌شود که ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر سالانه به یک میلیون TEUکانتینر افزایش می‌دهد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۷۹۹۴
پایانه کانتینری جزیره نگین بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا محمدمهدی بنچاری صبح امروز در نشست با نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان بوشهر دارای 11 بندر تجاری است، گفت: بندر بوشهر توان تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را داراست که با بهره برداری از طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین توان تخلیه و بارگیری سالانه به میزان 15 میلیون تن کالا افزایش می یابد.
وی با اشاره به پروژه بندر نگین بوشهر خاطر نشان کرد: فاز نخست طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، یک افق پنج ساله است که احداث دو پست اسکله کانتینری به طول 600 متر و 30 هکتار پسکرانه، احداث یک پست اسکله چندمنظوره به طول 300 متر و 16 هکتار پسکرانه و احداث یک پست اسکله نفتی به طول 220 متر و پنج هکتار پسکرانه در آن پیش بینی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص تحقق برنامه توسعه‌ای مجتمع بندری نگین، بیان کرد: تصویب پلان جانمایی و قطعه‌بندی طرح توسعه جزیره نگین در کمیته DSS، انجام مطالعات تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین و تصویب مرحله اول و دوم مطالعات، انجام مطالعات فاز اول تامین منابع انرژی و آغاز مطالعات مرحله دوم، انتخاب و عقد قرارداد با مشاور مادر برای بررسی، تصویب و نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری و دریافت سند مالکیت اراضی جزیره نگین در این زمینه انجام شده است.
بنچاری از پیشرفت‌های مطالعاتی طرح‌های بندری در جزیره نگین خبرداد و تاکید کرد: خوشبختانه طرح مطالعاتی جزیره نگین بوشهر در دو فاز به پایان رسیده و در خصوص پایانه کانتینری با چند مرحله‌ای کردن انعقاد قرارداد و ساخت این ترمینال تلاش می‌شود فضایی رقابتی و فرایند ساخت به شدت تسریع شود.
وی تاکید کرد: تلاش می‌شود فاز نخست این پروژه‌ها از جمله اسکله کانتینری نگین زودتر از زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه در اجرای پایانه کانتینری در این جزیره 340 میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود گفت: با تکمیل این پروژه ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر دربندر بوشهر سالانه به یک میلیون TEU کانتینر افزایش می‌یابد.
بنچاری با اشاره به اجرای پایانه چند منظوره جزیره نگین با 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری گفت: برای توسعه زیرساخت‌های بندری بوشهر بیش از شش هزار میلیارد ریال در جزیره نگین بوشهر با مشارکت بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین وابستگی اقتصادی استان بوشهر به دریا و دریانوردی است گفت: استان بوشهر با وجود 937 کیلومتر نوار ساحلی و 11 بندر تجاری، بیشترین وابستگی اقتصادی را به دریا و دریانوردی دارد و این موضوع نگاه ویژه نمایندگان و مسئولان استان را به این بخش طلب می‌کند.
بنچاری با بیان اینکه بندر بوشهر کمترین فاصله تا شهرهای بزرگ کشور از قبیل تهران، اصفهان و شیراز دارد تاکید کرد: نیاز است متناسب با توسعه بندربوشهر، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استان با حمایت و تاکید نمایندگان مجلس استان تسریع شود تا زمینه شکوفایی و رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی با محوریت دریا در استان فراهم شود.

 

برچسب ها: بوشهر نگین پایانه
ارسال نظرات
آخرین اخبار