شاخصهای اصلی اجاره کشتی در بورس بالتیک که نرخ کشتیهای حمل محمولات فله خشک را رصد می کند، در روز دوشنبه، بیست و پنجم ژوئیه، با کاهش نرخ در بازار کشتیهای کیپ¬سایز، پانامکس و سوپرامکس و افزایش نرخ در بازار کشتیهای هندی سایز روبرو بود و در مجموع، شاخص کل BDI کاهش داشت.
شاخص کل BDI که فاکتور میانگین درآمدهای روزانه کشتیهای کیپ سایز، پانامکس، سوپرامکس و هندی سایز است در روز دوشنبه نسبت به آخرین روز هفته گذشته با 9 واحد کاهش به 709 واحد رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای کیپ سایز با 18 واحد کاهش به 877 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای کیپ سایز که نوعاً اقدام به حمل 150000 تن سنگ آهن و یا ذغال سنگ می کند با 178 دلار کاهش به روزانه 6320 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای پانامکس با 21 واحد کاهش به 806 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه کشتیهای پانامکس که معمولاً ذغال سنگ و یا غلات با تناژ 60000 تا 70000 تن حمل می¬نمایند با 170 دلار کاهش به روزانه 6450 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای سوپرامکس با 1 واحد کاهش به 697 واحد رسید.
میانگین درآمد روزانه این کشتیها با 14 دلار کاهش به روزانه 7287 دلار رسید.
شاخص بالتیک کشتیهای هندی سایز نیز با 3 واحد افزایش به 386 واحد رسید.