۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

کاهش واردات ته لنجی در بنادر خوزستان

روند کاهشی واردات ته لنجی در بنادر خوزستان در چهار ماه سال جاری، سبب افزایش نسبی قیمت این کالاها و کم رونق شدن بازارهای ته لنجی بخصوص در آبادان و خرمشهر شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۷۸۸
کاهش واردات ته لنجی در بنادر خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا ، گمرکات خوزستان امسال در راستای مبارزه با واردات کالای قاچاق ، از ورود بی رویه و بیشتر از سقف اعلام شده کالای ته لنجی جلوگیری کرده اند و بسیاری از کالاهای ته لنجی اجازه ترخیص نیافته اند.
این محدودیت در ترخیص کالای ته لنجی ، سبب افزایش 30درصدی بهای این کالاها و کمیاب شدن آن نیز شده است.
براساس قانون هر ملوان دارای کارت معتبر پیله وری مجاز است در سال شش بار و هر بار تا سقف 15میلیون ریال کالای مجاز ته لنجی بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد کند.
ناظر گمرکات خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به دستورالعمل واردات کالای ته لنجی در بنادر و گمرکات خوزستان بیان کرد: هر ملوان که بیشتر از سقف تعیین شده کالای ته لنجی وارد کند قاچاق محسوب می شود و گمرک ملزم به ترخیص آن نیست.
محمدرضا جعفری افزود: هم اکنون بخش مهمی از کالاهایی ملوانی که بیشتر از سقف تعیین شده وارد شده در گمرکات و محوطه باز بنادر تلنبار شده و در انتظار تعیین تکلیف است.
وی با اشاره به حجم واردات کالای قاچاق به کشور تا 20میلیارد دلار در سال ، بر جلوگیری از ورود کالای قاچاق در گمرکات استان تاکید کرد.
ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه حجم کشفیات کالای قاچاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مرزهای دریایی و زمینی خوزستان افزایش داشته است بر تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق تاکید کرد.
چندی پیش برخی از ملوانان ، تجار و بازرگانان محلی خوزستان خواستار ترخیص کالاهای خود از گمرکات و بنادر استان شدند.
به گفته آنان عدم ترخیص این کالاها در فضای روباز ، سبب فاسد شدن آنان و ضرر و زیان آنان شده است.
شایان ذکر است تا سال 1394 بسیاری از بازارهای محلی در شهرهای بندری خوزستان مملو از کالاهای ته لنجی بود و این بازارها از جاذبه های این شهرها محسوب می شد.  
برچسب ها: ته لنجی
ارسال نظرات
آخرین اخبار