۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
همزمان با هفته دولت

یک پست اسکله در بندر انزلی به بهره برداری می رسد

یک پست اسکله با ظرفیت پهلوگیری کشتی های 12 هزار تنی، همزمان با هفته دولت امسال در بندر انزلی به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۷۸۵
یک پست اسکله در بندر انزلی به بهره برداری می رسد
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در طرح توسعه بنادر استان گیلان هم اکنون پنج پست اسکله در دست ساخت است که با بهره برداری از این اسکله ها شاهد افزایش فعالیت های بندری استان و افزایش میزان تخلیه و بارگیری خواهیم بود.
حسین چراغی به تسریع روند پروژه های توسعه ای بنادر گیلان اشاره و تاکید کرد: از این تعداد اسکله در دست ساخت، هم اکنون یک پست اسکله آماده بهره برداری است که بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده این پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد شد.                                
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: علاوه بر این اسکله موج شکن و حوضچه پهلوگیری شناور نیز احداث شده است که همزمان با افتتاح اسکله این زیرساختهای بندری نیز افتتاح و راه اندازی خواهند شد.                      
وی تامین اعتبار این پروژه ها را جهت تسریع در روند توسعه ای بنادر گیلان بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان ساخت: به منظور اجرایی شدن این پروژه در مجموع 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.                          
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه اذعان داشت: همچنین دو پست اسکله دیگر از مجموع پنج پست اسکله تعریف شده در طرح توسعه بنادر گیلان نیز تا پایان سال جاری در بندر انزلی تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.                         
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، اعتبارات لازم جهت احداث این اسکله ها نیز از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است که بنا بر نیاز هر یک از پروژه ها و در خواست به سازمان بنادر و دریانوردی، اعتبار مورد نیاز تامین می شود.                                    
مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تاکید کرد: از آنجا که الگوی فعالیت بنادر کشور به سمت حمل و نقل کالاهای حجیم برنامه ریزی شده است، لذا ساخت اسکله های با آبخور بیش از 10 متر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.                      
وی اذعان داشت: ساخت چنین اسکله هایی، امکان پهلوگیری کشتی های 12 هزار تنی را در بنادر شمالی کشور فراهم خواهد کرد و به این ترتیب سیاست سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر حمل و نقل کالاهای حجیم در بنادر تحقق خواهد یافت.                                       
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان یادآور شد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، اسکله های قدیمی نیز که آبخور کمتر از 9 متر دارند باید تغییرات لازم را جهت افزایش میزان آبخور برای پهلوگری کشتی ها بزرگ انجام دهند.                           
وی تاکید کرد: امید می رود با بهره برداری از اسکله های جدید و افزایش آبخور اسکله های قدیمی در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش چشمگیر میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان گیلان باشیم.                                                                                 
وی بر ضرورت توسعه گردشگری در بنادر استان گیلان اشاره کرد و گفت: این امر در دستور کار اداره بنادر و دریانوردی استان قرار گرفته است.
چراغی از تلاش برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت: به همین منظور نیز تسهیلات بسیار خوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.                                                             
به گفته وی، با توسعه گردشگری دریایی و افزایش مسافرت های دریایی شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های بندری در استان گیلان خواهیم بود.
برچسب ها: بندر انزلی اسکله
ارسال نظرات
آخرین اخبار