۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
در بندر امام (ره):

احداث مجهزترین انبار کالاهای خطرناک به پایان رسید

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از اتمام عملیات احداث مجهزترین انبار کالاهای خطرناک و پایانه ی مواد آتش زا در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۷۷۰۵
احداث مجهزترین انبار کالاهای خطرناک به پایان رسید
به گزارش مانا مهندس عبداللهی با اشاره به اتمام عملیات احداث مجهزترین انبار کالاهای خطرناک و پایانه ی مواد آتش زا بنادر کشور با اعتباری بالغ بر 153 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: با توجه به اینکه امروزه بخشی از محموله ی کشتی ها را کالای خطرناک تشکیل می دهد، ایجاد انبار کالای خطرناک و آتشزا به عنوان مکانی ایمن و مناسب برای نگهداری کوتاه مدت کالای خطرناک در بنادر جهان، مورد توجه قرار دارد.
وی افزود: به لحاظ تنوع بالا، ماهیت مختلف و متفاوت این قبیل کالاها، طراحی و ساخت انبارهای نگهداری کالاهای خطرناک از حساسیت بالایی برخوردار بوده  است بنابراین می بایست در طراحی و ساخت آنها نکات ویژه ایمنی و امنیتی در نظر گرفته شود و این نکات در طول مدت بهره برداری نیز با دقت رعایت شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه مجموعه انبار کالاهای خطرناک منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در زمینی به وسعت 6000 متر مربع احداث شده است، اظهار داشت: این انبارها که در زمره ی مجهزترین انبارهای موجود در بنادر ایران به شمار می آید، شامل فضاهایی از جمله انبارهای مسقف، انبارهای روباز، ساختمان اداری و بخش توزین کالا است.
مهندس عبداللهی با تاکید بر افزایش ظرفیت پذیرش کالا درمجتمع بندری امام خمینی(ره) تصریح کرد: با بهره برداری از این انبارها، 8.1 میلیون تن به ظرفیت پذیرش کالا از جمله کالاهای خطرناک و آتش زا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده می شود.
وی در ادامه افزود: انبارهای مذکور از عالی ترین سطح استانداردها برخوردار بوده و مـــــی تواند به عنوان الگویی موفق برای سایر بنادر کشور مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به لزوم رعایت الزامات استانداردهای عملیاتی، ایمنی و زیست محیطی خاطر نشان کرد: احداث این مجموعه انبارها با هدف ارتقاء سطح ایمنی در این مجتمع بزرگ بندری انجام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار