۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

سرمایه گذاران ترک به بندر ترکمن می آیند

ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری ساحلی در بندر ترکمن با سرمایه گذاری گروه ترکیه ای آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۵۲۱
سرمایه گذاران ترک به بندر ترکمن می آیند
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به خبرنگار مانا گفت: بندر ترکمن، یکی از مهمترین بخش های ساحلی استان گلستان محسوب می شود که از پتانسیل و جذابیت بسیار زیادی برای جذب گردشگر برخوردار است.
ابراهیم کریمی در ادامه افزود: طی سالهای گذشته با تخصیص اعتبارات ویژه به طور سالانه از محل اعتبارات استانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و شهرداری زیرساختهای گردشگری در بندر ترکمن ایجاد شده است .
به گفته وی، ایجاد کمپ های ساحلی، ساحل سازی، سرویس بهداشتی، ساماندهی بازارچه صنایع دستی و نیز ایجاد راه داسترسی مناسب و نورپردازی از اقدامات صورت گرفته جهت توسعه زیرساختهای گردشگری بندر ترکمن طی سالهای گذشته بوده است.
وی خاطرنشان ساخت: ایجاد این زیرساختها و امکانات گردشگری در بندر ترکمن باعث جذب هر چه بیشتر گردشگران به این بندر زیبا و رضایت آنها شده است.                            
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان داشت: هم اکنون با توجه به استقبال گردشگران از خطه ساحلی در استان گلستان، توسعه امکانات گردشگری در سواحل بندر ترکمن در تمام زمینه ها اعم از تفریحی، رفاهی و اقامتی ضروری است.
به گفته وی، در همین راستا جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد هر گونه امکانات گردشگری در نوار ساحلی بندر ترکمن در دستور کار قرار گرفته است.                                                                
وی به گروه سرمایه گذاری مشترک ایرانی ترکیه ای که علاقه مند به ایجاد مجتمع گردشگری ساحلی در بندر ترکمن هستند، اشاره کرد و گفت: برای شروع به کار این سرمایه گذار در سواحل بندر ترکمن برخی موانع وجود داشت که هم اکنون این پروژه در کارگروه گردشگری استان مصوب شده است.
کریمی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: بر اساس بررسی های به عمل آمده، پیش بینی می شود به زودی و حداکثر ظرف مدت دو هفته آینده عملیات اجرایی ساخت مجتمع گردشگری ساحلی در بندر ترکمن با سرمایه گذاری مشترک ایرانی و گروه ترکیه ای آغاز خواهد شد.
وی نام پروژه گردشگری را که گروه سرمایه گذار ترکیه ای و ایرانی قصد ایجاد آن را دارند، " آسمان دریای خزر" عنوان کرد و گفت: با ساخت این مجتمع گردشگری، توریسم ساحلی و دریایی در استان گلستان بیش از پیش رونق خواهد گرفت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حجم سرمایه گذاری این پروژه گردشگری در بندر ترکمن را 400 میلیون دلار عنوان کرد.
وی بیان داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه توریستی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است تا کلنگ عملیات این پروژه به زمین زده شود.
این مقام مسئول در استان گلستان در ادامه گفت: هتل پنج ستاره، ویلا، فروشگاه‌های بین‌المللی، فرودگاه اختصاصی، تاسیسات ورزش‌های آبی و دریایی در این پروژه ایجاد خواهد شد.
به گفته وی، اجرایی شدن این پروژه در مرحله نخست باعث افزایش مدت زمان اقامت شب گردشگران در سواحل بندر ترکمن خواهد شد اما در دراز مدت می تواند استان گلستان را به منطقه گردشگری دریایی و ساحلی شمال کشور تبدیل کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: یکی از مزیت های مهم بندر ترکمن نزدیکی آن به جزیره آشوراده است، جزیره ای که گردشگران زیادی در طول سال با هدف بازدید از آن وارد بندر ترکمن می شوند.
وی بیان کرد: راه دسترسی به جزیره آشوراده از طریق قایق های تفریحی کوچکی که در اسکله بندر ترکمن استقرار دارند، میسر خواهد شد و امکان گشت یک روزه در جزیره برای گردشگران فراهم است.
برچسب ها: بندر ترکمن
ارسال نظرات
آخرین اخبار