۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

ارتقاء بنادر با مشارکت بخش‌خصوصی امکان پذیر است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: ارتقاء و بهبود وضعیت بندر مستلزم مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است.
نویسنده: مجید یوسفی
کد خبر: ۶۶۴۷۷
ارتقاء بنادر با مشارکت بخش‌خصوصی امکان پذیر استبه گزارش مانا سیاوش رضوانی با بیان این که صادرات از بنادر مازندران به دیگر کشورها باید رونق یابد، گفت: باید با آن کسانی از کشورهای خارجی واردات و صادرات انجام می‌دهند از سوی وزارت خارجه مذاکره شود تا بتوان آن‌ها را به جریان صادرات به بنادر استان متوجه کرد.
وی افزود: می توانیم ازهماهنگی‌های اتاق بازرگانی و مدیران صنعت و معدن و تجارت با کشورهای حاشیه خزر و ایجاد راهکارهای مفید برای افزایش صادرات بهره جویم. همچنین بازار کشورهای حاشیه خزر شناسایی شوند تا بتوان با ایجاد راهکارهایی نوین، اتصال برای صادرات را ایجاد کنیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ادامه داد : می‌توانیم ترانزیت بنادر شمالی را با انتقال کالاهای ترانزیتی کشورهای حاشیه خزر به دیگر کشورها، افزایش دهیم.
مدیرکل بندر نوشهر با تاکید بر اینکه بنادر مازندران می‌توانند خود به یکی از مهمترین بنادر اقتصادی کشور تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: بنادر مازندران از قطب‌های اصلی صادرات در بنادر به شمار می‌آید چرا که یکی از صادر کنند‌گان اصلی به کشور ترکیه است.
رضوانی با بیان اینکه ارتقاء و بهبود وضعیت بندر مستلزم مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است .تصریح کرد: ما از هرگونه طرحی که موجب تقویت صادرات در سطح استان بشود حمایت خواهیم کرد چرا که توسعه صادرات موجب رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری خواهد شد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران  یادآور شد: بنادر مازندران به دلیل بهره مندی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی ، فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان برای صادرات و واردات انواع کالا ایجاد کرده است و ما ازهیچ حمایتی از صاحبان کالا فروگذار نخواهیم کرد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار