۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

تاثیر منفی گرد و غبار بر گردشگری خوزستان

رئیس انجمن آژانس های هواپیمایی خوزستان گفت: پدیده گرد و غبار و وضعیت نامساعد جوی ، تاثیر منفی بر گردشگری استان گذاشته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۶۳۹۰
تاثیر منفی گرد و غبار بر گردشگری خوزستان
امیر خوانساری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: تشدید پدیده گردوغبار و لغو بسیاری از پروازهای گردشگران که مقصد آنان خوزستان بوده است علاوه بر اینکه صنعت گردشگری را با چالش های جدیدی روبرو کرده است ضرر و زیان زیادی را نیز بر شرکت های خدمات گردشگری وارد کرده است.
وی گفت: به علت شرایط بد آب و هوایی خوزستان ، بسیاری از جاذبه های گردشگری استان خالی از گردشگران خارجی است و هتل ها با کمترین ضریب اشغال مواجه هستند.
وی گفت: شرایط نامساعد جوی به گونه ای است که کمتر گردشگر خارجی است خواهان سفر به مناطق گردشگری خوزستان باشد.
در سال جاری پدیده گرد وغبار بسیاری از فعالیت های اقتصادی از جمله ترددشناورها در خلیج فارس و پرواز هواپیماهای مسافری در فرودگاههای ماهشهر ، آبادان و اهواز را با اختلال مواجه کرد و ضرر و زیان زیادی به ایرلاین ها وارد کرد.  
رئیس انجمن آژانس های هواپیمایی خوزستان با اشاره به اینکه همه روزه تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی به علت شرایط نامساعد جوی و گرمای سوزان متقاضی تورهای گردشگری خارجی هستند افزود: ایرلاین ها خارجی در سفر به خوزستان با کمترین گردشگر روبرو هستند ولی در برگشت با انبوه گردشگران مواجه می شوند.
خوانساری بابیان اینکه در فصل تابستان اغلب شرکت های خدمات گردشگری در استان خوزستان با رکود جدی مواجه هستند ابراز امیدواری کرد در نیمه دوم سال که وضعیت آب و هوایی خوزستان بهبود می یابد شاهد رونق صنعت گردشگری باشیم.
هم اکنون تورهای گردشگری به مقصدهای ترکیه ، ارمنستان و گرجستان در استان خوزستان فعال هستند.
برچسب ها: خوزستان ریزگرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار