۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

مناطق ساحلی مازندران به ملک خصوصی تبدیل شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از شناسایی 192 مورد تخلف در نوار ساحلی استان مازندارن خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۳۸۰
مناطق ساحلی مازندران به ملک خصوصی تبدیل شده است
به گزارش مانا، مهندس سیاوش رضوانی در جلسه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گفت: تاکنون حدود 192 مورد تخلف در نوار ساحلی استان شناسایی شده که از این تعداد 131 پرونده در دادگاه تشکیل و 31 مورد نیز حکم قلع و قمع اجرایی شد.
وی با بیان اینکه عدم مدیریت مناسب در سواحل استان درسنوات گذشته، مناطق ساحلی را به عنوان ملک خصوصی افراد سودجو تبدیل کرده است خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به تنهایی نمی تواند در این زمینه کار خاصی انجام بدهد لذا تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی و قضایی ذیربط باید در جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی با سازمان بنادر همکاری کنند.
رضوانی با اشاره به اینکه کارگروه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور از سال 89 با حضور وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط تشکیل ودرسال 91 اجرایی شد، تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع در استانهای ساحلی، استانداران به عنوان رئیس کارگروه و مدیران کل بنادر و دریانوردی به عنوان دبیر و کارگروه تعیین شدند و اقدامات خوبی در این راستا در این مدت صورت گرفته است.
وی با اشاره به جایگاه حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل خاطر نشان کرد: در استان 487 کیلومتر خط ساحلی داریم که با حفظ و احیاء راه دسترسی به دریا می توانیم از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب بیشتر سواحل جلوگیری کنیم.
شایان ذکر است  این نشست باحضور بخشداران مرکزی و دهیاران شهرهای ساحلی استان مازندران در بندر نوشهر برگزار شد. 
 
برچسب ها: مازندران سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار