۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

گردوغبار غلیظ مناطق ساحلی خوزستان را فرا گرفت

پدیده گرد وغبار در مناطق ساحلی خوزستان زندگی عادی ساکنان این مناطق را با مشکل مواجه کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۶۱۴۸
گردوغبار غلیظ مناطق ساحلی خوزستان را فرا گرفت
به گزارش خبرنگار مانا پدیده گرد وغبار که در دو هفته اخیر میهمان ناخوانده ساکنان مناطق ساحل نشین خوزستان بخصوص آبادان و خرمشهر و اروندکنار بوده این بار نیز نفس مردم را به شماره انداخت و برخی را نیز راهی بیمارستانها و مراکز درمانی کرد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان خوزستان با اعلام اینکه این پدیده یکی دو روز آینده نیز میهمان مناطق ساحلی خوزستان خواهد بود گفت: هم اکنون میزان گردوغبار بیش از پنج برابر حد مجاز است.
کوروش بهادری به ساکنان مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد به علت افزایش آلودگی هوا، کمتر از منازل خارج شوند و حتما از ماسک های استاندارد استفاده کنند.
وی میزان دید افقی در آبادان و خرمشهر را یک هزارو  500متر عنوان کرد و گفت: با وجود نفوذ توده گرد وغبار در مناطق ساحلی خوزستان که ناشی از فعال شدن چشمه های گرد و غبار در جنوب عراق است هیچ پروازی در فرودگاههای ماهشهر و آبادان لفو نشده است.
بنا به این گزارش در پی پدیده گرد و خاک در بنادر جنوبی خوزستان ، بسیاری از صیادان منطقه با وجود مساعد بودن نسبی هوا ،به دریا نرفتند.
مرکز بهداشت خوزستان نیز در اطلاعیه ای از ساکنان مناطق جنوبی خوزستان بخصوص بیماران قلبی و عروقی و تنفسی خواستند از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.
مناطق جنوبی و ساحلی خوزستان بیش از یک دهه است که با پدیده گرد و خاک و آلودگی هوا مواجه است.
بسیاری از ساکنان مناطق جنوبی خوزستان در سالهای اخیر به علت وضعیت نامساعد آب  و هوایی و گرد و خاک به سایر مناطق کشور مهاجرت کرده اند. 
با وجود توافق به عمل آمده با دولت عراق برای کنترل ریزگردها ، دولت عراق به دلایل امنیتی و مبارزه با پدیده شوم تروریسم نتوانسته است گامی در جهت اجرای طرح های بیابان زدایی بردارد.
برچسب ها: ریزگرد خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار