۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق در گیلان آغاز شد

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق مربوطه به خدمات رسانی آنها در تابستان گذشته در سواحل حادثه خیز استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۱۳۴
پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق در گیلان آغاز شد
یونس رنجکش در گفتگو با خبرنگار مانا به برگزاری مداوم جلسات طرح های ساماندهی دریا با حضور مقامات مربوطه در وزارت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این جلسات تاثیر بسزایی در روند ارتقای کیفی خدمات طرح های ساماندهی فعال در استان گیلان دارد.
این مقام مسئول در استان گیلان به پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق مستقر در نقاط حادثه خیز اشاره کرد و گفت: حقوق معوقه این ناجیان که حدود چهار ماه کاری در سال گذشته محسوب می شود که از محل منابع استانی تا حدودی تامین شده است.
وی تاکید کرد: در جلسه اخیری که با حضور وزیر کشور نیز برگزار شد، قول های مساعدی برای تامین منابع مالی لازم جهت پرداخت به موقع حقوق ناجیان غریق داده شده است.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای استان گیلان بیان کرد: پرداخت حقوق ناجیان غریق مستقر در مناطق حادثه خیز آغاز شده است.
وی یادآور شد: بنابه دلایل عدم تامین اعتبار لازم در سطح ملی در خصوص پرداخت حقوق ناجیان مستقر در مناطق حادثه خیز با توجه به تاکیدات وزارت کشور برای استقرار آنان در سال گذشته مشکلاتی برای آنان ایجاد شد که در حال حاضر امیدواریم این مشکلات رفع شود.
رنجکش عنوان کرد: بدون آنکه هیج اعتباری در سطح ملی برای 650 ناجی مستقر در مناطق حادثه خیز اختصاص یابد از محل اعتبارات استانی با دستور استاندار هشت میلیارد ریال در سال گذشته به صورت علی الحساب به آنان پرداخت شده بود.
وی افزود: برای جبران مابقی مطالبات این ناجیان در بودجه سال 95 استانی نیز با دستور استاندار گیلان مبلغ شش میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر اختصاص یافت که به حساب اداره کل ورزش و جوانان واریز تا از آن طریق به ناجیان پرداخت شود.
وی با بیان اینکه با این اعتبار برای پرداخت بخش دوم مطالبات آنان به هر ناجی ده میلیون ریال پرداخت می شود و پرداخت مابقی مطالبات نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم تمام مطالبات ناجیان غریق را به زودی پرداخت کنیم.
اولویت در بکارگیری ناجیان غریق فعال در سال گذشته است
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در پاسخ به این سئوال که چه تمهیداتی برای جایگزینی ناجیان غریقی که به دلیل عدم دریافت حقوق در زمان مقرر اعلام کرده اند امسال فعالیت نخواهند کرد، خواهید داشت، گفت: امیدواریم ناجیان غریق امسال نیز به مسافران خدمات رسانی داشته باشند و اولویت برای استقرار ناجیان غریق در مناطق حادثه خیز، بکارگیری ناجیان غریقی است که سال گذشته نیز فعالیت داشته اند.
وی تصریح کرد: اما اگر برخی از آنها نخواهند ادامه فعالیت دهند این آمادگی وجود دارد که با همکاری هیئت نجات غریق استان و نیز فرمانداریها بر اساس نیاز منطقه نسبت به آموزش ناجیان غریق جدید برای به کارگیری در مناطق حادثه خیز استان اقدام کنیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اذعان داشت: همچنین در این خصوص نیز اولویت پذیرش ناجیان غریق، ناجیان بومی است که از سوی دهیاریها معرفی می شوند.
استقرار ناجیان غریق در نقاط حادثه خیز به معنای مجوز شنا نیست 
وی تاکید کرد: گردشگران باید به خاطر داشته باشند که استقرار ناجیان غریق در مناطق حادثه خیز به معنای امکان شنای امن در این مناطق محسوب نمی شود.
این مقام مسئول در استانداری گیلان بیان داشت: هدف از استقرار ناجیان غریق در نقاط حادثه خیز ارائه آگاهی به گردشگران برای جلوگیری از شنای آنها در این نقاط است.
رنجکش اظهار کرد: اما متاسفانه بسیار شاهد این اتفاق هستیم که گردشگران به هشدارهای ناجیان غریق توجه نکرده و برای شنا کردن وارد دریا می شوند.
وی با اشاره به اینکه همواره تعداد زیادی از کسانی که در مناطق حادثه خیز شنا می کنند، جان خود را از دست می دهند، گفت: ناجیان غریق همواره تلاش می کنند بتوانند این افراد را نجات دهند که در برخی موارد موفق به نجات جان گردشگران می شوند.
برچسب ها: ناجی غریق
ارسال نظرات
آخرین اخبار