۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
با افزایش ظرفیت اسکله‌های پایانه صادراتی نفت خام خارگ:

کشتی‌های 350 هزار تنی پهلودهی می‌شوند

رئیس منطقه عملیاتی خارگ گفت: ظرفیت اسکله‌های پایانه صادراتی نفت خام خارگ افزایش یافته و کشتی‌هایی با ظرفیت 350 هزار تن در اسکله‌های خارگ پهلودهی و بارگیری می‌شوند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۵۷۸۴
کشتی‌های 350 هزار تنی پهلودهی می‌شوند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی شاه‎ مرادی با بیان اینکه پایانه خارگ بزرگترین پایانه صادراتی نفت خام کشور است گفت: از ابتدای آوریل سال گذشته میلادی تا پایان مارس سال جاری به 586 فروند کشتی حمل نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گازبر توسط دفتر منطقه خارگ خدمات ارائه شده است.
وی بهسازی اسکله‌های صادراتی را مهم‌ترین برنامه سال دانست و افزود: مهمترین برنامه آینده منطقه عملیاتی شرکت ملی نفتکش ایران در خارگ، بهسازی اسکله‌ پایانه‌های صادراتی برای پاسخگویی به نیازهای تخلیه و بارگیری نفتکش‌هاست.
رئیس منطقه عملیاتی خارگ به افزایش صادرات نفت ایران و امکانات جزیره خارگ در زمینه پهلودهی به کشتی‎های نفتکش اشاره کرد و گفت: با اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه، صادرات نفت ایران هم افزایش یافته است.
وی با بیان این که در زمان حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت 350 هزار تن در اسکله‌ها پهلودهی و بارگیری می‌شوند، افزود: اکنون هشت فروند کشتی به طور همزمان می‌توانند در اسکله‌های بارگیری نفت خام در خارگ پهلوگیری کنند.
شاه‎مرادی درباره بازگشت ناوگان نفتکش ایران به بازار اروپا نیزگفت: برای بازگشت به بازارهای اروپا تمهیدات لازم اندیشیده شده که در این زمینه به روزکردن استانداردهای ایمنی و فنی ناوگان مدنظر بوده است.
اسکله‌های خارک از سال 1339 به بهره‌برداری رسیده‌ و پس از آن نیز توسعه یافت به صورتی که هم اکنون اسکله ‌تی (جهت تخلیه و بارگیری نفت‎خام و فرآورده‎ها) و آذرپاد (بارگیری نفت خام) و اسکله‌های پتروشیمی (بارگیری محصولات پتروشیمی و گاز مایع) در حال بهره‌برداری هستند.
شایان ذکر است جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

برچسب ها: اسکله کشتی خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار