۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

اپراتوری بندری دی پی ورلد به ترکیه آمد

دی. پی. ورلد از گشایش شرکت اپراتوری بندری DP World Yarimca ترکیه، به عنوان یکی از بزرگترین ترمینال های کانتینری این کشور خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۲۲۲
اپراتوری بندری دی پی ورلد به ترکیه آمدبه گزارش گروه بین الملل مانا، اپراتور بندری DP World Yarimca ترکیه  به طور رسمی با حضور رئیس جمهوری این کشور افتتاح شد. این پایانۀ کانتینری به مساحت 460 هزار متر مربع در شهر Kocaeli واقع شده است و 1.3 میلیون کانتینر را در خود جای می دهد.
مقامات ترکیه معتقدند این اپراتور بندری ارتباط این کشور با آسیا و اروپا را تسهیل می بخشد و تجارت از قلب کشور به منطقه صنعتی یعنی «خلیج ازمیت» را امکان پذیر می سازد.
دی. پی. ورلد گفت: این ترمینال کانتینری مجهز به دستگاه اسکنر اشعۀ ایکس است که در هر ساعت120 کانتینر را اسکن می کند. همچنین، این ترمینال کانتینری دو اسکلۀ اصلی به ابعاد 465 در 430 متر دارد که می تواند بطور همزمان دو شناور را در خود جای دهد. ترمینال کانتینری ترکیه مجهز به شش جرثقیل دروازه ای و 18 جرثقیل RTG برای انباشت و وزن کردن است.
لازم به ذکر است، میانگین تجارت ترکیه و دبی در سال 2015 میلادی به 3.5 میلیون دلار آمریکا رسید، این درحالیست که واردات بین دو کشور چهار میلیارد، صادرات 2.13 میلیارد دلار و صادرات مجدد میزان تقریبی یک میلیادر دلار را تجربه کردند.
برچسب ها: دی پی ورلد ترکیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار