به گزارش مانا منوچهر تاتینا در نشست بررسی وضعیت انباشت رسوب در حوضچه و کانال ورودی بندر نوشهر گفت: با توجه به حجم انباشت، تهاجم رسوب و شکست امواج در دهانه ورودی بندر نوشهر ، احداث سامانه رسوبگیر به منظور ورود ایمن شناورها به کانال ورودی بندر ضروری است.
وی با اشاره به مطالعات انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد : در صورت عدم احداث این سامانه ، در سال های آینده با چالش جدی در بندر نوشهر روبرو هستیم.
تاتینا با اشاره به فرسوده بودن تنها لایروب فعال در بنادر تابعه این اداره کل اظهار داشت : سالانه بیش از ٧٠ میلیارد ریال برای لایروبی بندر نوشهر هزینه می شود و ضرورت تامین لایروب جدید با توجه به شرایط ویژه حاکم بر کانال ورودی بندر نوشهر بیش از پیش احساس می شود .
در ادامه گروه اعزامی از سازمان بنادر و دریانوردی به همراه مسئولان اداره کل، ضمن بازدید میدانی از کانال ورودی و حوضچه بندر نوشهر، از نزدیک در جریان چالش های فرا روی بخش ناوبری قرار گرفتند .
شایان ذکر این نشست با حضور نمایندگان و کارشناسان معاونت های فنی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.