به گزارش گروه بین المال مانا، در این راستا ،کشتیرانی هاپاگ-لوید و امارات متحده عربی نیز در یک بیانیه مشترک خبر از مذاکرات جهت تشکیل یک ائتلاف دادند.این خبر به دنبال اعلام تصمیم چهار کشتیرانی مطرح دنیا -CMA CGM، خط کشتیرانی کاسکوی چین ،Evergreenو Orient Overseas جهت ادغام، منتشر شد.
به باور کارشناسان، از ائتلاف موردنظر انتظار می رود که تغییرات چشم گیری را در بخش تجارت های شرق –غرب یعنی G6, Ocean Three و CKYHE به وجود آورد.
سخنگوی کشتیرانی مرچنت هیوندایی گفت: ما تصمیمی مبنی بر ادغام با کشتیرانی هانجین نداریم.
وی با بیان اینکه ما در حال حاضر،در حال بحث و مذاکره با اعضای دیگر ائتلاف هستیم و تا پایان مارس 2017،در ائتلاف G6T، باقی خواهیم ماند،از ذکر جزییات در این خصوص امتنان ورزید.
سخنگوی کشتیرانی هانجین نیز اعلام کرد: در پی حوادث رخ داده اخیر،ادغامی بین ما و کشتیرانی مرچنت هیوندایی رخ نخواهد داد.
بر طبق آمارهای منتشر شده، کشتیرانی هانجین سه درصد سهام ناوگان کانتینری جهان را داراست در حالی که مرچنت هیوندایی در رده پایین تری با مالکیت دو در صد از این سهم قرار دارد.
اما نکته قابل توجه این است که هر دو خط کشتیرانی در تلاش برای افزایش نقدینگی شان هستند.