۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

خارج سازی 2 مغروقه دیگر از آبراه اروند

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 160 فروند مغروقه از آب های اروند و کارون خارج سازی شده است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۳۰۵۶
خارج سازی 2 مغروقه دیگر از آبراه اروندبه گزارش مانا؛ عادل دریس گفت: خارج سازی این مغروقه ها به منظور ایمن سازی آبراه بین المللی اروند، تردد ایمن شناورها و آسان سازی تردد کشتی های با تناژ بالا صورت گرفت.
وی افزود: یکی از مغروقه ها از نوع دوبه با ابعاد 40 متر طول،هشت متر عرض و 3.30 متر ارتفاع و با تناژ تقریبی 800 تن از 13مایلی دهانه ورودی آبراه اروند خارج سازی شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص خارج سازی مغروقه دیگر تصریح کرد: این مغروقه که از نوع یدک کش با ابعاد 27/5متر طول،هشت متر عرض و 3/30 متر ارتفاع از 9 مایلی دهانه ورودی آبراه اروند خارج سازی شد.
دریس اظهار کرد: خارج سازی این دو فروند مغروقه که در نقاط خطرساز اروند رود قرار داشت، بدست متخصصان و کارشناسان واحد فنی و مهندسی بندرخرمشهر انجام شد.
وی با اشاره به خارج سازی 11 فروند مغروقه طی سالجاری از آبراه اروند و رودخانه کارون افزود: امسال سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری بندرخرمشهر اقدام به شناسایی 39 فروند مغروقه دیگر از سمت ساحل ایران کرد که تشریفات شناسایی پیمانکار، بررسی اسناد و برگزاری مناقصه مربوطه نیز صورت گرفت.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه تاکنون 160 فروند مغروقه از آب های اروند و کارون خارج سازی شده است اظهار کرد: این تعداد شامل 35 فروند مغروقه در اروند رود و 125 فروند مغروقه در رودخانه کارون بوده است.
دریس در پایان خاطرنشان ساخت: خارج سازی مغروقه ها از رودخانه های اروند و کارون با تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان بندرخرمشهر همچنان ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار