به گزارش گروه بین الملل مانا، 10 فروند از کشتی های Valemax در کشتی سازیهای چینی شانگهای، وایکاوکیو، بیهای، CIC جیانگسو و یانگ جیزیانگ ساخته می شوند که به عقیده کارشناسان کمک به سزایی به صنعت نه چندان پر رونق کشتی سازی در چین به ویژه در بخش فله می کند.
وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت: با ورود این کشتیها به حمل و نقل جهانی، کشتیرانیهای چینی با در دست گرفتن 30 درصد از کل حجم این کشتیها در دنیا کنترل کرایه این کشتیها را برای سالها در دست خواهند گرفت.
سفارش ساخت این کشتیها پس از لغو قانون محدودیت پهلوگیری کشتیهای بزرگ در بنادر چینی پس از سه سال از سوی دولت این کشور در ژولای سال 2015 انجام شد.
حمل و نقل فله با توجه به حجم انبوه واردات کالای فله پیش از این در دست اقتصاد چین بود اما تغییر در سیاستهای این کشور منجر به افت بی سابقه کرایه ها در سال 2015 شد.