روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

کلوپ بین المللیP&Iبرای تجارت دریایی باایران مجوز گرفت

با اخذ مجوز از سوی کلوپ بین المللی بیمه ای P&I، مشکل بیمه کشتی های متردد به بنادر ایران، مرتفع شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۹۱۹
کلوپ بین المللیP&Iبرای تجارت دریایی باایران مجوز گرفت
به گزارش گروه بین الملل مانا، کلوپ P&I از مقامات آمریکایی مجوز پوشش بیمه ای کشتی هایی که تاکنون به دلیل تحریم غرب علیه ایران، از مزیت پوشش بیمه برخوردار نبودند را برای کوتاه مدت گرفت.
بر اساس این گزارش اگرچه این امر نیاز به زمان دارد اما امید می رود به زودی اجرایی شود.
بر اساس مجوز صادر شده کلوپ P&I از این پس می تواند کشتی هایی که با بنادر ایران در ارتباط هستند را تحت پوشش بیمه ای قرار دهد.
کلوپ P&I گزارش داد: به دنبال اعلام لغو تحریم ها برعلیه ایران در اواسط ژانویه، اکثرتحریم های اروپایی و سازمان ملل و همچنین آمریکا برداشته شد که این خود گامی بزرگ در جهت ارتقاء بازار تجارت جهانی به شمار می آید اما با این وجود به دلیل باقی ماندن برخی تحریم ها ارتباط با بنادر ایرانی توسط مالکان کشتی به تاخیر افتاده بوده که با صدور مجوز پوشش بیمه ای کوتاه مدت، مسیرهموارترخواهد شد.
کلوپ P&I بر این مسئله نیز تاکید کرد: این نوع پوشش برای مدت زمان محدود و تحت شرایط خاص به اجرا در می آید که البته در مراحل بعدی برای رسیدن به یک راه حل طولانی مدت باید به توافق رسید.
در ادامه این گزارش آمده است: اداره کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا به دنبال یافتن راه حلی برای سپردن اختیار کامل به بخش بیمه ای برای اجرای تصمیمات جدید است.
برچسب ها: بیمه شناورها
ارسال نظرات
آخرین اخبار