۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

بندر روتردام به کمک محیط زیست می آید

بندر روتردام قرارداد بین المللی با مقامات اروپایی برای تبادل مواد خام و پسماند به امضا رساند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۸۴۷
بندر روتردام به کمک محیط زیست می آید
به گزارش گروه بین الملل مانا، مقامات بندر روتردام یک قرارداد بین المللی برای تسهیل مبادلات مواد خام و پسماند منعقد کردند که در راستای تقویت و افزایش تجارت کالا نقش عمده ای را ایفا می کند.
یکی از مقامات بندر روتردام گفت:این اقدامی گامی موثردر جهت برداشتن موانع برای تجارت مواد خام و پسماند در اروپا،ارزیابی می شود.
نکته مهم این است که تاکنون به دلیل تفاوتهای طبقه بندی منطقه ای، شرکت هایی از هلند و کشورهای همسایه این اجازه را نداشتند که مواد پسماند ازآلومینیوم، سرب، روی، نقره و طلا را صادر کنند. بنابراین این مواد دست دوم یا پسماند به دور ریخته و هدر می شدند که در نهایت به مانعی برای شکل گیری اقتصاد چرخه ای که بر روش های تجارت پایدار محیطی اهتمام می ورزد،تبدیل می شدند، اما با امضا قرارداد مذکورتوسط هلند، بریتانیا، فرانسه، به سمت راه اندازی سیستم جدید مبادلات تجاری و رفع موانع موجود،گامی ازرشمند برداشته شده است. 
وزیر امور اقتصادی هلند با اشاره به امضای قرارداد،افزود:شرکت های هلندی فعال در مواد خام و صنایع پردازش مواد زباله ای و پسماند، از این پس،قادرخواهند بود از بازار در حال رشد نیز بهره مند شوند.اقتصاد چرخه ای می تواند فعالیت اقتصادی و چرخه کاری رافعال سازد و از همه مهم تر اینکه محیط زیست سالمی را ایجاد می کند.
شایان ذکر است مقامات بندر روتردام در سال 2014، نیز با Rabobank Rotterdam,Bikker&Company در راستای توسعه تجارت در مناطق که مواد خام و پسماند دوباره مورد استفاده قرار می گیرند،شراکت کردند.
برچسب ها: بندر روتردام
ارسال نظرات
آخرین اخبار