۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

افزایش صادرات محصولات پارس جنوبی در بهمن ماه

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: محصولات پارس جنوبی در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در پارس جنوبی 39درصد رشد نشان می دهد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۰۸۲۹
افزایش صادرات محصولات پارس جنوبی در بهمن ماه
به گزارش خبرناگار مانا از بوشهر مهدی یوسفی با بیان اینکه طرح توسعه پسکرانه بندری مجتمع بندری پارس بهره برداری شد اظهار داشت: در دهه فجر امسال با بهره برداری از طرح توسعه پسکرانه بندری مجتمع بندری پارس توان خدمات دهی این مجتمع بندری به میزان سه میلیون تن TEU (واحد شمارش کانتینر) افزایش یافته است که این امر در افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری محموله های صادراتی و وارداتی بسیار موثر خواهد بود.
یوسفی مجتمع بندری پارس را بزرگترین مجتمع بندری دانست و گفت: مجتمع بندری پارس با ١٠ پست اسلکه، دو موج شکن با پسکرانه ١٥٠ هکتاری به عنوان شاهراه واردات و صادرات پایتخت انرژی کشور، زیرساختی مناسب برای مشارکت در رشد و توسعه اقتصادی ایران شناخته می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور 39درصد رشد نشان می دهد.
یوسفی افزود: در بهمن ماه امسال یک میلیون و 125 هزار و 888 تن به ارزش 610 میلیون و 441 هزار و 90 دلار کالاهای غیر نفتی از پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شد.
وی یادآورشد: در بازه زمانی اول مهر تا 30 بهمن امسال پنج میلیون و 110 هزار و 674 تن کالاهای غیر نفتی به ارزش دو میلیارد و 585 میلیون و 571 هزار و 260 دلار از این منطقه به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی در بازه زمانی یاد شده 11 درصد افزایش یافته است.
وی یادآورشد: کالاهای صادراتی غیر نفتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول است.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار