۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

بندر روتردام؛ درآمدبالا، سود پایین

مقامات بندر روتردام اعلام کردند:اگرچه بندر روتردادم در سال 2015 شاهد کاهش 1.7 درصدی سود بود اما میزان بدهی هایش را کاست.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۷۳۰
بندر روتردام؛ درآمدبالا، سود پایین به گزارش گروه بین الملل مانا،بندر روتردام به عنوان بزرگترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان گزارشی مبنی بر رشد 2.6 درصدی درآمد سال 2015 با رسیدن به مرز 734 میلیون دلاررا منتشر کرد اما درعین حال به دلیل پاکسازی برخی از بدهی های موجود، سود حاصله روند نزولی را در پیش گرفت.
بر اساس این گزارش افزایش 4.9 درصدی سالیانه در حجم مبادلات کالا در بندر هلندی روتردام، منجر به پرش صعودی 3.4 درصدی در فعالیت های اسکله ای بندر مذکور شده است.هزینه اجاره ای بندر روتردام که به عنوان اولین منبع درآمدی به شمار می آید، پس از اجاره به شرکت Sif-Verbrugge به 340.8 میلیون یوروافزایش یافته است، علیرغم همه این افزایش ها در جریان درآمدی بندر روتردام، سنگینی پرداخت یک قسط بلند-مدت برای کمک مالی به ساخت منطقه صنعتی Maasvlakte بردوش مقامات بندری، منجر به کاهش 1.7 درصدی در میزان سود اکتسابی شد.
با این وجود، مامور ارشد مالی بندر روتردام با نگاهی خوش بینانه به وضعیت موجود،گفت:برای دومین سال متوالی بعد از ساخت Maasvlakte ،نقدینگی مالی خوبی را داریم که این امکان را برای ما فراهم می کند تا سرمایه گذاری در بندررا با قدرت بیشتری ادامه ودر عین حال ترازوی بدهی هایمان را سبک تر کنیم.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مقامات بندر روتردام، افزایش 3.3 درصدی در هزینه های عملیاتی به دلیل هزینه های بالاتر برای مدیریت و حفظ زیرساختارهای بندر و سرمایه گذاری در نوساری بنادری مانندPortXL و SmartPort را گزارش دادند و از ملزم شدن به پرداخت مالیات از ژانویه 2017 بنابر مصوبه کمیسیون اروپایی، گلایه کردند.
برچسب ها: بندر روتردام
ارسال نظرات
آخرین اخبار