۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

سواحل گیلان آماده ورود مسافران نوروزی شد

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان از آمادگی این استان برای مسافرت های ساحلی ایمن و پررونق در ایام نوروز خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۷۱۳
سواحل گیلان آماده ورود مسافران نوروزی شد
سید علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اکیپ های نوروزی خدمات سفر استان گیلان از هم اکنون در حال آماده سازی برای استقبال از گردشگران نوروزی هستند.                                                                                                     
مسئول ستاد سفرهای ساحلی استان گیلان ادامه داد: جلسات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در بندر انزلی با حضور هلال احمر، شیلات، استانداری، فرمانداری، شرکت های تعاونی قایقرانی،و گروه های امداد و نجات در چندین جلسه تشکیل شده است.                        
سید علی نعیمی افزود: در جلسات برگزار شده، هماهنگی های لازم جهت انجام اقدامات لازم جهت خدمات رسانی مناسب به مسافران در ایام نوروز انجام شده است.                                                                                                        
وی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که در ایام نوروز جهت انجام مسافرات ساحلی از طریق قایق های محلی به گردشگران خدمات مناسب ارائه شود.
نعیمی همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی لازم برای قایقداران جهت رعایت موارد ایمنی هنگام گشت های دریایی و ساحلی در آبهای استان گیلان خبر داد.
به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان، پوشیدن جلیقه نجات توسط گردشگران الزامی است و قایقداران باید نسبت به انجام این مهم دقت لازم را داشته باشند.                                                                                                                        
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: همچنین از قایقداران خواسته شده است تا با سرعت مطمئنه در آبهای ساحلی به گشت بپردازند تا خطر واژگونی در آب مسافران را تهدید نکند.                                                                                                             
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: در این جلسات همچنین مقرر شد همکاری های فی ما بین ادارات تابعه در ایام نوروز جهت مسافرتهای ایمن با تلاش های بیشتر انجام شود.                                                                                                  
وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز مسافران زیادی به بندر انزلی سفر می کنند، بیان کرد: در ایام نوروز گشت های ساحلی در تالاب انزلی و سواحل دریایی نیز پر رونق خواهد بود.                                                                                                   
به گفته نعیمی، گشتهای ساحلی و گشت در تالاب بین المللی انزلی باعث شده تا یکی از پر ترددترین مناطق توریستی در استان گیلان به وجود آید.
وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و تاکید در جهت ایمن سازی شناورهای مسافری از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، هماهنگی های لازم در این راستا به عمل آمده است.                                                           
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: بر این اساس مقرر شده است هر شرکت و تعاونی که در امر مسافرتهای ساحلی فعالیت می کنند نسبت به خرید شناورهای ایمن با سایزهای کوچک یا بزرگ( شناورهای بومی یا منطقه ای) اقدام کنند.
وی تاکید کرد: به این ترتیب سازمان بنادر و دریانوردی 60 درصد تسهیلات لازم جهت خرید این شناورها را با کمترین بهره از محل وجوه اداره شده این سازمان در اختیار کسانی خواهد گذاشت که قصد خرید شناور داشته باشند.
وی بیان کرد: این امر می تواند باعث تحولی بزرگ در جهت رونق مسافرت های ساحلی در آبهای شمالی کشور شود.
برچسب ها: نوروز گیلان سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار