۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

برونئی؛ هاب جدید آسیا

مقامات برونئی از تمایل این کشور برای همکاری با چین در اجرای پروژه راه ابریشم خبر دادند که براساس آن این کشور به یک هاب جدید در منطقه تبدیل می شود.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۰۵۹۶
برونئی؛ هاب جدید آسیا
به گزارش گروه بین الملل مانا، مقامات برونئی از کاهش وابستگی خود به درآمد نفت و گاز سخن به میان آوردند و این در حالیست که این کشوربا صادرات 106 هزارbbl/day به کشورهای واردکننده آسیایی شامل اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، چین و مالزی، بزرگترین صادرکننده سوختهای فسیلی مایع در منطقه آسیا-اقیانوس آرام است.
بر اساس این گزارش،  این کشور از موقعیت استثنایی در مسیر جاده ابریشم، تجارت آزاد و سیاست خنثی بهره می برد و در سال 2014 کریدور اقتصادی میان برونئی و منطقه گوانگکی بالغ بر 500 میلیون دلار طی یک توافقنامه مشترک به منظور توسعه صنایع استراتژیک در کشور برونئی اختصاص داد.
نفت و گاز برونئی
کشور برونئی در حال حاضر با احداث یک پالایشگاه به ظرفیت 148 هزار bbl/day در صدد افزایش ظرفیت های پالایشگاهی خود تا پایان سال 2019 میلادی است که صادرات نفتی این کشور به همراه محصولات نفتی را افزایش خواهد داد.
افزایش صادرات نفتی این کشور پس از کاهش، از سال 2014 دوباره افزایش یافت و شرکت توتال فرانسه در سال 2010 اقدام به کشف و استخراج ذخایر گاز طبیعی کرد که تا دهه های آینده صادرات گاز از این کشور را تضمین می کند.
شایان ذکر است برونئی صادر کننده اصلی گاز به ژاپن و کره جنوبی بوده است. 
  
برچسب ها: LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار