۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

سرمایه گذاری دوباره در بنادر روسیه

شهر بندری سن پترزبورگ به عنوان دومین شهر بزرگ روسیه ،در تلاش است به هاب اصلی کشورش برای حمل کانتینر و کارگو تبدیل شود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۵۹۵
سرمایه گذاری دوباره در بنادر روسیه
به گزارش گروه بین الملل مانا با آنکه دومین شهر بزرگ روسیه -سن پترزبورگ- در تلاش است به هاب اصلی کشورش برای حمل کانتینر و کارگو تبدیل شود اما کارشناسان معتقدند روسیه با شرایطی نزولی صنعت و تحریم های غربی دست و پنجه نرم می کند. پایه های اقتصاد روسیه در پی کاهش قیمت نفت و اعمال تحریم های غربی متزلزل شده اند و در نهایت این عوامل منتهی به کم ارزش شدن پول رایج روسیه در بازارهای جهانی شده است.
از سوی دیگر مقامات یکی از بنادر دیگر روسیه به نام" برونکو"که در شمال خلیج فینلند قرار دارد و برای افزایش مراودات تجاری توسعه یافته است از توانایی این بندر برای پذیرش کشتی های بزرگترخبر می دهند.
مدیر ترمینال کانتینری بندر برونکو، در یک نشست خبری در لندن اظهار داشت: ما با در نظر گرفتن یک دوره زمانی بلند مدت، نسبت به بازار روسیه خوش بین و امیدوار هستیم، البته از این واقعیت نمی توان غافل بود که سطح جابجایی کانتینری در روسیه همچنان پایین است.
"استفان ویلکنز" ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده، روسیه یکی از پایین ترین کاربران تجارت کانتینری به حساب می آید. نکته مهم دیگر اینکه بازار کانتینری جهان نیز به دنبال افت تقاضای کالا از آسیا، شرایط خوبی را تجربه نمی کند.
قابل توجه است که شرکت کشتیرانی CMA CGM سوئیس اولین گروه کشتیرانی بین المللی بود که جهت همکاری با بندر برونکو اعلام آمادگی کرد، طبق گفته مقامات روسیه انتظار می رود با استقبال شرکت های بیشتری درآینده نزدیک رو به رو شوند.
ناگفته نماند کشتی کانتینری Voronezh از شرکت کشتیرانی CMA CGM در مسیر عادی بنادر روتردام هامبورگ Ust-Luga سن پترزبورگ پهلو گرفته است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در بندر برونکو نیز توقف خواهد داشت. در مسیر مذکور دو کشتی با ظرفیت 1.730TEU فعالیت دارند.اولین کشتی کالاهای مشتری را از چین تخلیه می کند و سپس کانتینرهایی که حمل کننده کالاهای روسیه به مقصد روتردام هستند را بارگیری می کند.
مسئولان بندری برونکو بر این باورند که برونکو سریع ترین راه ممکن، برای رسیدن به مسکو و بازارهای مشتری در آنجا را فراهم می سازد.
مدیر ارشد و صاحب بندر برونکو بر این واقعیت ادعان دارد: اثر منفی تحریم ها علیه روسیه را نمی توان نادیده گرفت.
این مقام در کنفرانس خبری این مطلب را هم اضافه کرد:بندر برونکو که با سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری توسعه یافته و تسهیلات کشتی کارگو را دراختیار دارد 80 میلیون تن حجم جابجایی کالا و 350.000 میلیون TEU جابجایی کانتینری را به طور سالانه در دستور کار قرار داده است. 
در پایان باید به این نکته مهم اشاره کرد مقامات بندر برونکو اعلام داشتند: به دنبال قرارداد اولیه میان کشتیرانی CMA CGM در ماه گذشته با مهم ترین خط کشتیرانی ایران،یعنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (Islamic Republic Of Iran Shipping Lines ( IRISL) ،این امید می رود که بندر برونکو هم بتواند از قراداد مذکور منفعت برده و شاهد افزایش تجارت با این بندر باشند.
برچسب ها: بنادر روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار