۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

درخواست سازمان میراث برای عضویت در شورای عالی صنایع دریایی

سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری درخواست رسمی خود را برای عضویت در شورای عالی صنایع دریایی اعلام کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۵۸۶
درخواست سازمان میراث برای عضویت در شورای عالی صنایع دریایی مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا بیان کرد: هم اکنون شورای عالی صنایع دریایی کشور یکی از مباحث اصلی در جلسات این شورا را به گردشگری دریایی اختصاص داده است.              
سید محمد کاظم خلدی نسب، اظهار داشت: به همین منظور مدتی است که نماینده سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری را برای شرکت در جلسات شورای عالی صنایع دریایی دعوت کرده اند.                                              
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: در این جلسات سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی اصلی گردشگری کشور، نقطه نظرات کارشناسی شده به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه گردشگری دریایی را در جلسات این شورا مطرح کرده است.
وی اذعان داشت: با توجه به رویکرد بسیار مثبت و نتیجه بخش این شورا در توسعه هر چه بیشتر گردشگری ساحلی و دریایی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصد دارد برای کمک هر چه بیشتر در راه رسیدن به اهداف تعیین شده از سوی شورای عالی صنایع دریایی به عضویت دائمی این شورا درآید.                                                
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنان خود یادآور شد: امیدواریم لایحه عضویت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در شورای عالی صنایع دریایی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.                    
به گفته وی، عضویت دائمی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در شورای عالی صنایع دریایی می تواند در تصمیم گیریهای این شورا در خصوص راهکارهای توسعه گردشگری و ساحلی بسیار موثر واقع شود.                                      
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود تاکید کرد: در جلسه اخیر شورای عالی صنایع دریایی نیز موضوع فعالیت سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این امر مطرح و مقرر شد که با انجام هماهنگی های منسجم تر بین ارگان های دریایی شاهد فراهم کردن تسهیلات لازم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی باشیم.         
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اعلام کرد: همچنین در جلسه اخیر شورای صنایع عالی دریایی بر تدوین و نهایی شدن هر چه سریعتر سند توسعه گردشگری دریایی تاکید شد.             
وی یادآور شد: از سال 1390 با برگزاری جلسات مختلفی تحت عنوان شورای راهبری گردشگری دریایی با حضور نمایندگان دستگاه مختلف مرتبط با امور دریایی کشور در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به منظور بررسی راهکارهای توسعه گردشگری دریایی برگزار شده است.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: با برگزاری این جلسات طی چند سال اخیر موفق شدیم پیش نویس توسعه گردشگری دریایی را تهیه و تدوین کنیم که همانطور که گفته شد تا پایان سال آن را نهایی خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: نماینده سازمان بنادر و دریانوردی از وزارت راه و شهرسازی، معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده سازمان شیلات ایران، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، رئیس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور و معاونت آب وزارت نیرو، معاون فرهنگی دبیر خانه شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد و تجاری، نماینده وزارت نفت، نماینده وزارت بهداشت در بحث توریسم سلامت دریایی و نماینده ستاد نیروهای مسلح، وزارت ورزش و امور جوانان و سازمان بنادر و دریانوردی اعضای شورای راهبری گردشگری دریایی هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار