۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

صادرات و واردات 86 میلیون دلار کالا از چابهار

رئیس هیئت مدیر و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری–صنعتی چابهار گفت: در دی ماه سال جاری بیش از 86 میلیون دلار صادرات و واردات کالا، وسائط نقلیه موتوری، مواد اولیه جهت مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه و کالاهای تولیدی صورت گرفته است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۰۱۱۸
صادرات و واردات 86 میلیون دلار کالا از چابهار

به گزارش مانا حامد علی مبارکی در ادامه بیان کرد: صادرات حاصل از تولید واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه بیش از یک میلیون دلار بوده که به خارج از کشور و داخل ایران صادرشده است.
وی اظهار داشت: واردات کالای تجاری عادی بند "الف"( کالاهایی که سود بازرگانی آنها صفر در صد بود و سهمیه منطقه آزاد چابهار به حساب نمی آیند) با رقمی بالغ بر 38 میلیون دلار بیشترین میزان واردات را به خود اختصاص داده است.
مبارکی افزود: واردات کالای تجاری به ایران مصوب هیئت وزیران حدود 27 میلیون دلار و واردات کالا به محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 12 میلیون دلار بوده است.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار واردات کالای تجاری بند "ج" (کالاهایی که سود بازرگانی آنها بالای یک درصد، حداکثر تا سقف هفت میلیون و 500 هزار برای هر اظهار نامه مصوب هیات وزیران هستند) بیش از دو میلیون دلار، واردات مواد اولیه جهت مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه را بیش از چهار میلیون دلار و واردات وسائط نقلیه موتوری را بیش از 52 هزار دلار عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: میزان واردات کالا در دی ماه سال جاری در مقایسه با مشابه آن در ماه گذشته (آذرماه جاری) با بیش از 50 درصد افزایش سیر صعودی داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار