روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

برای شناورهای سنتی بیمه آلودگی اجباری است

رئیس اتحادیه شرکت حمل و نقل دریایی بار و مسافر گفت: قانون بیمه آلودگی شناورها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و تمام مالکان شناورها می بایست شناورهای خود را بیمه آلودگی کنند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۵۹۸۷۶
برای شناورهای سنتی بیمه آلودگی اجباری است
احمد هاشمی درگفتگو با خبرنگار مانا درباره حضور شرکتهای بیمه خارجی گفت: با توجه به لغو تحریم ها تا به امروز شرکت های خارجی بیمه گذار درخواستی برای همکاری با ایران ارائه نداده اند و یا دستکم اطلاعات کافی در این مورد وجود ندارد.
وی ادامه داد: شاید به دلیل اینکه مشکلات بیمه ای شناورهای اعضای اتحادیه مانند مشکلات بیمه ای کشتی ها بزرگ نبوده و نیازی به شرکت های خارجی نباشد و با شرکتهای داخلی مشکل بیمه حل می شود.
وی با اشاره به حضور شرکتهای داخلی در این امر افزود : با شرکت بیمه دی به مدت یکسال تفاهم نامه ای منعقد شد، خدماتی که این بیمه گذارارائه می دهد شامل بیمه بدنه، مسئولیت و آلودگی دریایی است.
رئیس اتحادیه شرکت حمل و نقل دریایی بار و مسافر با اشاره به رقابتی بودن شرایط مناقصه اعلام کرد: با توجه به نرخ و شرایطی که شرکتها در مناقصه اعلام کردند پایین ترین قیمت و مناسب ترین شرایط مربوط به بیمه دی بوده است که بعد از اتمام دوره قرار داد باز هم فراخوان داده می شود و هر شرکتی که بهترین نرخ و شرایط را اعلام کند با آن شرکت قرارداد منعقد می شود. 
هاشمی افزود: ازآنجائیکه بخشی از این بیمه ها الزامی است و قانون آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است بنابراین تمام مالکان شناورها باید شناورهای خود را بیمه آلودگی کنند اما بیمه بدنه شناورها اجباری نیست و ما از سال 86 تمام تلاش خود را برای فرهنگ سازی بکار گرفته ایم که امروز شاهد این هستیم که مالکین شناورها به این نتیجه رسیده اند که شناور ها باید دارای بیمه بدنه باشند تاهنگام حادثه بتوانند از مزایایی بیمه استفاده کنند.
وی درباره اطلاع رسانی به مالکین درباره بیمه گفت: بخشی از این اطلاع رسانی به شرکتهای بیمه بر می گردد که شرکتها هر مقدار بتوانند در این حوزه سرمایه گذاری و همچنین اطلاع رسانی کنند قطعا ریسک خود را پایین می آورند. خصوصا در حوزه آموزش هر چه بتوانند هزینه کنند و آموزش صحیح را به بخش دریایی دهند بطور قطع نهایتا سود خواهند کرد اما الزاما این وظیفه تنها برعهده شرکتهای بیمه نیست بلکه همه سازمانهای مربوط مانند سازمان بنادر، نهاد حاکمیتی ، اتحادیه و شرکتهای بیمه باید فرهنگ بیمه را بین اعضا و مالکین شناورها ایجاد و مزایایی آن را گوشزد کنند.
این مقام مسئول با اشاره به جلسات و همایش های که برای آموزش و اطلاع رسانی بوده است خاطر نشان کرد: در ماهها اخیر جلساتی مشترک و متعددی با اعضای اتحادیه و با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و شرکتهای بیمه در جهت آموزش اعضا و رفع مشکلات که در اجرا ممکن است با آن مواجه شوند برگزار شد.
هاشمی تاکید کرد: اعضا و مالکین شناورها از این همایشها و جلسات استقبال خوبی کرده اند و بر اساس این همایش ها به این نتیجه رسیده اند که باید این بیمه نامه ها را داشته باشند چراکه جدا از فرهنگ سازی، داشتن برخی از این بیمه ها الزام و قانون است و قانون باید اجرا شود همچنین تصمیماتی با سازمان بنادر گرفته شده است که با همکاری شرکت بیمه در حوزه ایمنی و مسائل مربوط به آن کلاس های آموزشی در استانها برگزار شود .
وی افزود: قبل از سال 86 بیمه شناورهای سنتی زیاد جدی نبود از سال 86 با بررسی های لازم، پوشش های بیمه ای را انتخاب کردیم که نیاز مبرم این بخش بوده است و دست کم در هنگام حادثه به کمک بیاید تا اعضا ومالکین شناورها با بحران روبرو نشوند بنابراین حداقل ها تعریف شدند و براین اساس بیمه های بدنه، بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل خدمه ـ در مقابل آسیبی که به خدمه وارد می شود کارفرما بتواند دیه پرداخت کند و بیمه های آلودگی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است انتخاب شدند.در نتیجه تمام شناورها باید این بیمه ها را داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار