۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه:

فاز دوم عملیات لایروبی خور گناوه آغاز می‌شود

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان گناوه گفت: فاز دوم عملیات لایروبی خور گناوه تا 20 روزه آینده بااعتباری افزون بر26میلیارد ریال آغاز می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۸۲۹
فاز دوم عملیات لایروبی خور گناوه آغاز می‌شود
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی در نشست کاهش چالش نوبت دهی موتورلنج های چوبی در اسکله گناوه با بیان اینکه تخلیه کالا در اسکله بندر گناوه به روز می شود گفت: تخلیه کالای شناورهای باری چوبی در اسکله این بندر که بخشی از آن به همکاری و تعامل مالکان شناورهای باری نیاز است، به روز می شود.
وی با بیان اینکه نوبت دهی برای تخلیه کالاهای شناورها درگناوه بیش از 20 روز است افزود: در زمان کنونی وضعیت نوبت دهی برای تخلیه کالاهای شناورهای چوبی در اسکله این بندر بین 20 الی 30 روز است که این زمان بسیار طولانی است.
رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان گناوه گفت: این مدت انتظار به عنوان یک چالش وریسک برای مالکان شناورها وکسانی است که دراین مسیر سرمایه گذاری کرده اند.
اسعدی اظهارکرد: برای کم کردن زمان نوبت تخلیه شناورها ساعت کاری مجموعه این اداره افزایش یافته و مقررشد که از ساعت 7.30 دقیقه صبح تا 16 روند تخلیه شناورهای از لنج به خودرو یکسره انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شده که بعد از ساعت 16 عملیات تخلیه شناورها بعد از ظهر وشب نیز ادامه داشته باشد که ادامه این روند در مدت کوتاهی روند تخلیه بار شناورهای تجاری در اسکله گناوه را به روز خواهد کرد.
رئیس اداره بندر ودریانوردی شهرستان گناوه یادآور شد: میانگین بهره برداری سالانه از اسکله گناوه سه ساعت در روز است که این شاخص باید با همکاری مالکان شناورها با عوامل اسکله به مراتب افزایش یابد.
اسعدی اظهار کرد: عدم استفاده از ظرفیت کامل اسکله این بندر مشکلاتی برای اجرای طرح های عمرانی این اداره بوجود آورده است .
وی افزود: اگر نوبت تخلیه شناورهای تجاری به روز شود هزینه ها برای مالکان شناورها به مراتب کمتر می شود وحوادث خور به حداقل خواهد رسید.
رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: به تازگی شاهد حوادث غرق شدن شناور در خور گناوه بودیم که برای مالک، صاحب کالا و ما به عنوان متولی اداره امور بندر زیانبار بود.
اسعدی بااشاره به اینکه اداره بندر ودریانوردی این شهرستان هزینه زیادی برای بهبود وضعیت تردد، پهلوگیری وتخلیه کالا درخور گناوه انجام داده است، افزود: دراین راستا لایروبی و نگهداری عمق کانال از ابتدای دهانه به طول یک هزار و250 متر مکعب و42 هزار متر مکعب رسوبات با هزینه 12 میلیارد ریال به اتمام رسیده است .
وی بیان کرد: فاز دوم این عملیات که از اسکله مسافربری جزیره خارک تا انتهای خور خواهد بود تا 20 روزه آینده احتمال دارد شروع شود.
وی افزود: درفاز دوم عملیات لایروبی خور گناوه که ارزش مالی پایه هزینه آن 26میلیارد ریال پیش بینی شده 80 هزار مترمکعب رسوبات به عمق سه متر در بستر این آبراه برداشته خواهد شد.
رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه یادآور شد: بااجرای این طرح ریسک وخطرهای آبراه ورودی بندر گناوه برای شناورها به مراتب کمتر می شود.
وی همچنین گفت: تعمیر اسکله قدیمی 127 متری این بندر نیز از دیگر مسایل مهم و مدنظر است که برای اجرای آن مبلغ هزینه پایه آن 70 تا 75 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و امیدواریم تاقبل از اتمام سال جاری فاز اجرایی آن انجام شود.
وی بابیان اینکه ناچاریم بخشی از تعمیر اسکله قدیمی را به دست پیمانکار بسپاریم افزود: نباید محدودیت ها که مرتب درحال افزایش است فعالیت های این اداره را متوقف کند.
رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه افزود: از مالکان شناورها انتظار می رود که بخشی از فشار را که بر دوش اداره بندر است باتعامل و همکاری متقبل شوند.
دراین نشست، مالکان شناورهای آمادگی خود را برای همکاری با اداره بندر وگمرک برای تسریع روند تخلیه شناورها وبه روز کردن نوبت توقف لنج ها در آبراه این بندر اعلام کردند.
برچسب ها: گناوه
ارسال نظرات
آخرین اخبار