روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

بیمه گذاران دریایی به تهران می آیند

اعضای کلوپ های P&I از بازدید خود از تهران و اعلام آمادگی برای همکاری در ایران خبر داده اند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۸۱۷
بیمه گذاران دریایی به تهران می آیند
به گزارش گروه بین الملل مانا بسیاری از کلوپ های P&I در هفته های اخیر و پس از لغو تحریم ها به تهران سفر کردند. 
اگر چه ناوگان بزرگ دو شرکت کشتیرانی مهم ایرانی با نام های NITC و IRISL فرصت مناسبی برای این کلوپ ها به وجود آورده است اما حصول نتیجه نهایی در خصوص بیمه کشتی های ایرانی با توجه به محدودیت های موجود علیه ایران نیز به آینده نه چندان نزدیک موکول خواهد شد.
کلوپ استاندارد نیز خبر حضور دو تن از همکاران خود در هفته گذشته را نه تنها به منظور ارزیابی موقعیت بلکه حتی گذاشتن گام های بعدی تایید کرد.
اگر چه هنوز نامی از بیمه گذاران دریایی برده نشده است اما برخی از آنها علناً آمادگی خود را برای کار در ایران اعلام کرده اند.
دیوید اسکینر به عنوان مدیرعامل شرکت DGS خبر بیمه دو فروند تانکر ایرانی در سال 2012 را تکذیب کرد و هم اکنون نیز از پیروی این شرکت از قوانین فعلی خبر داد.
سیمون سوالو، مدیرعامل کلوپ کشتی داران از تخصص شرکت خود در بیمه کشتی های کوچک تر سخن به میان آورد و از احتمال فعالیت این شرکت با دو ناوگان بزرگ ایرانی به صورت غیرمستقیم خبر داد. 
وی همچنین وجود محدودیت های موجود در عرصه بیمه در ایران را یادآور شد. 
کلوپ استاندارد نیز در خبر جداگانه وجود همکاران خود در ایران را تأیید کرد و اظهار داشت: هنوز برای قبول لغو قطعی تحریم ها و عملی شدن آن زود است و ما در حال رصد شرایط برای ارزیابی هر گونه فرصت در خصوص توسعه هستیم.
سخنگوی کلوپ P&I انگلیس نیز گفت: هنوز برای ارائه نظر این کلوپ در خصوص فعالیت با ایران خیلی زود است. 
لغو تحریم های اولیه آمریکا علیه ایران شامل بخش انرژی، حمل و نقل، مالی، کشتی سازی و ماشین آلات، اپراتورهای بندری، بیمه گذاری، تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها، گرانیت و فلزات خام یا نیمه ساز مانند آلومینیوم، استیل و زغال می شود.
در این میان، طرف های آمریکایی اجازه تجارت با ایران را به جز در موارد خاص نظیر غذا، دارو و قطعات هواپیما ندارند. 
به دلیل شرایطی که کلوپ P&I طبق آن فعالیت می کند اعضا بین المللی این کلوپ تنها 9 میلیون دلار را تقبل می کنند و ما بقی توسط قرارداد جهانی تمدید بیمه پرداخت می شود.
به این دلیل تمدید بیمه برای بیمه گذاران آمریکایی ریسک بزرگی محسوب می شود. 
در مجموع هنوز برای امضاء گروه بین المللی امکان بیمه تانکر و کانتینربرهای بزرگ ایرانی فراهم است که امکان فعالیت این کشتی ها را میسر می کند.اما به هر حال باید منتظر راه حل نهایی بود.
یک بیمه گذار فعال که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: تعداد کمی از کلوپ‌ها مشتاق بیمه کشتی های متعلق به NITC و دیگر مالکان کشتی های ایرانی هستند که دلیل اصلی آن باقی ماندن تحریم های آمریکا علیه ایران برای بیمه گذاران آمریکایی است که طبق قوانین کلوپ P&I قادر به پرداخت سهم خود از قرارداد گروه بین المللی نخواهند بود.
به گفته این منبع این گروه در حال یافتن راه حلی برای این موضوع است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار