۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

بیش از 600 کشتی ایرانی از تحریم خارج شد

لویدزلیست نوشت: دفتر دارایی های خارجی آمریکا صدها شرکت و کشتی متعلق به ایران را از لیست تحریم ها خارج کرد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۸۰۶
بیش از 600 کشتی ایرانی از تحریم خارج شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، در میان لیست شرکت های خارج شده از لیست تحریم ها شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همراه همتایان خود نظیر شرکت ملی نفتکش ایران به چشم می خورد.
در مجموع 606 کشتی شامل کشتی های تانکر،  فله بر و کشتی های تدارکاتی از لیست تحریم ها خارج شدند. برخی کشتی های شخصی نیز که در IMO به ثبت رسیده اند و شمار آنها از شش فروند فراتر نمی رود نیز از لیست این تحریم ها خارج شدند.
در حالی که لیست اشخاص حقیقی تحت تحریم کاهش پیدا کرده است، اما هنوز 200 شخص حقیقی و حقوقی در این لیست تحریم ها باقی ماندند که از جمله آنها می توان به شرکت تایدواتر اشاره کرد.
دولت آمریکا در اقدامی نام برخی اشخاص حقیقی و حقوقی را که به برنامه موشک های بالستیک را در 17 ژانویه و در روز آزمایش موشک بالستیک ایران مربوط می شدند را وارد لیست تحریم ها کرد.
در گزارش لویدزلیست آمده است: وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) اشخاص حقیقی و حقوقی غیر آمریکایی را مجاز به ارتباط و همکاری با شرکت های کشتیرانی ایرانی، کشتی سازی و اپراتورهای بندری ایرانی شامل IRISL، کشتیرانی جنوب خط، NITC و اپراتور بندری بندرعباس اعلام کرد.
این اداره همچنین ارائه خدمات مرتبط را نیز مجاز اعلام کرد و اظهار داشت: مالکیت، کنترل و بیمه کشتی های حامل نفت خام، مواد نفتی، مواد پتروشیمی و گاز مایع در ایران به همراه اجرای عملیات بندری، خدمات مالی و حمل و نقل کالاها و خدمات مرتبط نظیر سوخت رسانی، بازرسی ها، رده بندی، سرمایه گذاری، فروش، لیزینگ ارائه تدارکات کشتی ها در ایران و برای شرکت های IRISL، NITC ، کشتیرانی جنوب خط و نهادهای وابسته به آنها مجاز است.
برچسب ها: تحریم دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار