۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

خوش اقبالی بنادر کانتینری آمریکا در سال گذشته

حجم مبادلات کانتینری بندر لانگ بیچ آمریکا در سال 2015، به 7.2 TEU رسید.این سومین بار در طول تاریخ است که حجم مبادلات در بندر مذکور از2 .7 TEU فراتر رفته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۵۹۷۹۰
خوش اقبالی بنادر کانتینری آمریکا در سال گذشته
به گزارش گروه بین الملل مانا , بندر لس آنجلس کاهش 2.1 درصدی در حجم مبادلات کانتینری را با رسیدن به کمتر از 8.2 TEU در سال گذشته به ثبت رساند. این در حالی است که بندر لانگ بیچ با حجم کانتینری 7.2 TEU، افزایش 5.4 را تجربه کرداین برای سومین بار در تاریخ لانگ بیچ بود که حجم مبادلات از هفت TEU نیز فراتر رفت. مشابه این اتفاق در در سال های 2006 و 2007 هم رخ داد.
سطح ترافیکی در بندر لس آنجلس، به عنوان بزرگ ترین بندر کانیتنری ایالت متحده آمریکا، در ماه دسامبر افت کرد و با رسیدن حجم مبادلات کالابه 626.276 TEU ,کاهش 4.9 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 2014به نمایش گذاشت.هم چنین واردات در ماه دسامبر با رسیدن به 321.407 TEU روند کاهشی 4.5 و صادرات با رسیدن به 131.239 TEU، روند کاهشی 13.7 را در پیش گرفتند.
نصب نرم افزار جدید در دسامبر باعث تعطیلی ترمینال برای چند هفته شد و این تعطیلی را می توان دلیل عمده برای این کاهش به حساب آورد.
مدیر اجرایی بندر لس آنجلس گفت: من از بابت اینکه حجم کانتینری بندر لس آنجلس برای پنجمین بار در طول تاریخ از هشت TEU فراتر رفته است، احساس رضایت و خرسندی دارم .
"گین سراکا" اضافه کرد: علیرغم شروع آرامی در آغاز سال،فعالیت ترمینال هایمان و نیروی کار با جهش چشمگیری روبه رو بود.
وی به این مطلب هم اشاره کرد که با کشتی های بزرگتر و فعالیت بیشتراین بندر به دنبال چنین جهشی قابل توجهی در سال 2016 است.
ناگفته نماند، حجم مبادلات کالا در سال 2015 دربندر لانگ بیچ، در مقایسه با سال 2014، 5.4 درصد افزایش را نشان داد. البته زمانی که بندر کالیفرنیای جنوبی و شرکای صنعتی اش، معضل تراکم در بندر را در آغاز سال 2015 حل کردند، این بندر را به صحنه مبادلات کالاها در سطح گسترده ای با یک رکورد بالا، تبدیل کردند.
نکته قابل تامل این است که بندر لانگ بیچ ، شاهد یک رشد کلی 5.1 درصدی در ماه دسامبر در مقایسه با ماه گذشته در سال 2014بود.نادیده نماند، واردات با رسیدن به 296.002 TEU در دسامبر رشد هفت درصدی و صادرات با رسیدن به 126.118 TEU، کاهش 4.1 درصدی را به نشان داد.
مدیر اجرائی بندر لانگ بیچ ، اظهار داشت که در 12 ماه گذشته به صورت هوشیارانه ای عمل کردیم تا از یک شروع خیلی چالش آور در آغاز سال رهایی یابیم که نتیجه این هوشیاری به ثبت رساندن حجم بالای مبادلات کالا و سود آوری هفنگفتی بود.
وی در ادامه افزود: ما اپراتورهای ترمینالی ، نیروی کار، کشتیرانی ها، صاحبان کالاها و کمیته محلی را برای پیشبرد کار فرا خوانده ایم.
جالب توجه است: در حالی که بندرلانگ بیچ سال 2015 را باوضعیت مطلوبی به پایان رساند از سوی دیگر بندر اکلند که در همسایگی این بندر قرار دارد نتوانست خود را از بن بست فعالیت در روی اسکله در سرمای زمستان سال گذشته نجات دهد.
باید به این نکنه هم اشاره کرد: حجم واردات کانتینری در بندر اکلند با یک کاهش جزئی دو درصد در سال 2014، اساساً بدون تغییر باقی ماند و کل حجم کالاهای عمومی در واردات، صادرات و کشتی های خالی در سال 2015 سیر نزولی 4.9 درصد را در سال 2015 را طی کرد.
مسئولان هر دو بنادر به این جمع بندی رسیدند که که بنادر با داشتن سرمایه بیشتر به سمت واردات بیشتر و صادرات کمتر گرایش پیدا می کنندهمان طور که ارزش نسبی دلار باعث گرانی بیش از اندازه کالاهای آمریکا در آن سوی آبها شده ، در نهایت منجر به برگرداندن کشتی های خالی بیشتری برای بارگیری شده است.
برچسب ها: بنادر آمریکا
ارسال نظرات
آخرین اخبار